Changeyourbusiness.nl

Top Menu

  • Over
  • Adverteren
  • Contact

Main Menu

  • Home
  • Nieuws
  • Change
  • Over
  • Adverteren
  • Contact

logo

  • Home
  • Nieuws
  • Change
ArtikelNummer 3 - 2018
Home›Artikel›Regel je veiligheidszaken vooraf!

Regel je veiligheidszaken vooraf!

Door c0d3br3ak
24 augustus 2018
834
0
Deel:

Onlangs ontving ik een heel leuk telefoontje. De beller: een bedrijf met de vraag of wij de veiligheidsaspecten binnen het pand kunnen regelen, aangezien het bedrijf net verhuisd is naar een groter pand wegens groei. Het bedrijf wil beschikking krijgen over een RI&E, een ontruimingsplan en ontruimingstekeningen.

 

Het verzorgen van bovenstaande producten is geen enkel probleem voor ons. Offertes worden gemaakt en door beide partijen ondertekend. De consulten worden ingevlogen en uiteindelijk worden de projecten netjes afgerond en opgeleverd aan het betreffende bedrijf. Nadat de ontruimingsplattegronden opgehangen zijn, wordt de aangeleverde RI&E onder de loep genomen door de interne preventiemedewerker. 

 

Het eerste woord dat de preventiemedewerker ontglipt bij het lezen van de adviezen is een Engels woord met een viertal letters. Er wordt geadviseerd om de beeldschermwerkplek op de gebruiker af te stellen. Enkele weken voor de bedrijfsverhuizing naar het nieuwe pand, heeft een interieurstylist invulling gegeven aan de kantooromgeving. Mooi – maar helaas niet verstelbaar – meubilair is de blikvanger.

 

De veiligheidszaken zijn helaas niet vooraf betrokken in het gehele proces, hierdoor staat de werkgever nu voor een lastig dilemma. Hij wil natuurlijk dat zijn personeel langdurig goed inzetbaar is en de productiviteit optimaal kan worden benut. Aan de andere kant heeft hij net een forse investering gedaan in het meubilair.

 

Helaas kun je je geld maar een keer uitgeven, hierdoor is er sprake van een gemiste kans om zowel arbobeleid als design hand in hand te laten gaan. Dit voorbeeld is maar één van de vele projecten waarbij ik na het aanleveren van de RI&E hoor ‘’had ik maar geweten dat…’’. Mijn advies: betrek veiligheid vooraf in het proces van herinrichting, verbouwing of verhuizing.

 

Zorg ervoor dat je voordat je gaat herinrichten, verbouwen of verhuizen, ook nadenkt over veiligheidsaspecten in de nieuwe situatie. Wachten met de RI&E tot de overgang naar de nieuwe situatie gereed is, is niet nodig en kan zelfs nadelig zijn. Maak voortijdig al een begin met het uitvoeren van de Risico Inventarisatie. Arbobeleid en arbeidsthema’s zoals de beeldschermwerk blijven vaak toch hetzelfde. Aspecten welke niet voortijdig in kaart kunnen worden gebracht dienen natuurlijk later te worden opgepakt.

 

Wij als Kompas Veiligheidsgroep kunnen ondersteuning bieden en zorgen dat u op het gebied van de Risico Inventarisatie & -Evaluatie, BHV, ontruimingsplan en –plattegronden volledig wordt ontzorgd. Hierdoor heeft u tijd over waardoor u zich kunt blijven richten op hetgeen waar u goed in bent, uw core business.

 

Teun Geurts

Veiligheidskundige

024 – 371 75 65 – info@kompasveiligheidsgroep.nl

Vorige artikel

Is AI het beste of het slechtste ...

Volgende artikel

Sander Hendrix (MANNA en Hotel Blue): ‘ ...

0
Delen
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0

Gerelateerde artikelen Meer van deze auteur

  • ArtikelNummer 4 - 2019

    Nul24 Sofie Lambrou & Robin van der Leest – Lokaal Valencia

    24 oktober 2019
    Door Hans Eberson
  • ArtikelNummer 2 - 2017

    Claire Sanders neemt 2Twitit over

    4 april 2017
    Door c0d3br3ak
  • ArtikelColumnnummer 1 - 2021

    Column Roald Bergamin: ‘Flexibiliteit gaat een sleutelrol spelen in het herstel van de arbeidsmarkt – die ook nog eens op ...

    20 april 2021
    Door Hans Eberson
  • Perfecte fiets- en congresprofilering regio Arnhem-Nijmegen
    ArtikelNummer 3 - 2017

    Perfecte fiets- en congresprofilering regio Arnhem-Nijmegen

    1 juli 2017
    Door c0d3br3ak
  • ArtikelCoverstoryNummer 2 - 2016

    Coverstory: Blue in Nijmegen nu al spraakmakend

    17 juli 2016
    Door c0d3br3ak
  • ArtikelNummer 1 - 2016

    David Bloemendal, directeur Product Plus Reclamebureau: ‘Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg of minder’

    2 mei 2016
    Door c0d3br3ak

Plaats een reactie Reactie annuleren

0

Wellicht vindt u dit ook interressant

  • ArtikelColumnnummer 1 - 2022

    Column Wouter van der Loon: ‘Positief’

  • BorrelNummer 2 - 2020

    Op naar de volgende borrel en de volgende en de volgende…

  • Borrelnummer 1 - 2020

    ‘Over prachtige bedrijven in Nijmegen(-noord) en Wijchen

Change Your Business
  • Over
  • Adverteren
  • Contact
© 2022 Changeyourbusiness.nl | Met passie gerealiseerd door Codebreakers, Reclamebureau Nijmegen