Verandering is de enige constante

Bedrijven, (semi) overheidsinstellingen, non profit organisaties, iedereen die opereert in zowel het commerciële als niet-commerciële speelveld weet dat de wereld om hem heen elke dag verandert. Verandering is de constante, succes of falen is de uitkomst van de manier waarop beslissers op elk niveau met die omstandigheid omgaan. Niets doen is in elk geval geen optie.

Elke verandering wordt door acties in de omgeving in gang gezet. Een aanhoudende crisis gecombineerd met de razendsnelle opkomst van internet maakte die voortdurende bewegingen de afgelopen jaren heel zichtbaar. Bedrijven en instellingen moesten zich bezinnen op hun producten of diensten, moesten reageren op veranderend klantgedrag, wetgeving of acties van concurrenten, moesten wellicht zelfs hun complete organisatie- of verdienmodellen herzien, in elk geval in meer of mindere mate reageren. Deden ze dat niet, dan raakten ze vanzelf in een fatale glijvlucht. De voorbeelden liggen voor het oprapen, in alle branches, in alle sectoren.

Hoe ga je met die voortdurende eis tot verandering om? Hoe verander je je onderneming, school of ziekenhuis en overleef je? Hoe geef je die verandertrajecten vorm? Alleen of  met hulp van anderen? Waarom deden ze dat, maar vooral hoe, welke beslissingen namen ze, hoe hebben ze die geïmplementeerd en hoe gaan ze verder? Dat zijn de centrale vragen in het multimediale platform ‘Changeyourbusiness’. Met adviezen van specialisten, maar vooral met ervaringen van bedrijven die trajecten (min of meer) succesvol hebben doorstaan.

Multimediaal

Changeyourbusiness is het multimediale platform rond verandermanagement, online, offline en face tot face door middel van onder andere netwerkbijeenkomsten.

Online: www.changeyourbusiness.nl : alle nummers, artikelen, columns, het laatste nieuws en speciale banners. Changeyourbusiness is ook te volgen op Facebook met wekelijkse nieuwsitems over ervaringen van ondernemers.

Offline: Changeyourbusiness magazine, minimaal zes nummers per jaar via controlled circulation.

Face to face: elk nieuw nummer wordt tijdens een netwerkborrel aan een select gezelschap in Hotel Blue in Nijmegen gepresenteerd.