Changeyourbusiness.nl

Top Menu

  • Over
  • Adverteren
  • Contact

Main Menu

  • Home
  • Nieuws
  • Change
  • Over
  • Adverteren
  • Contact

logo

  • Home
  • Nieuws
  • Change
ColumnNummer 4 - 2018
Home›Column›Column Wouter van der Loon

Column Wouter van der Loon

Door Hans Eberson
10 oktober 2018
787
0
Deel:

De route

Vandaag, mijn eerste column voor Change. Als Hans Eberson mij belt, heb ik mijn voeten op het bureau. Ik lach, op zijn vraag of ik het eerste stukje proza al klaar heb, mijn zenuwen weg.

Ik denk snel na en stel mij de vraag wat de lezers van mij en mijn kantoor (zie www.kopadvocaten.nl) willen weten? Laat ik mijn eerste column maar eens beginnen met het geven van een kijkje in de advocaten keuken van hoe de eerste week van een uit de hand gelopen arbeidsconflict er voor een werkgever of werknemer uit ziet. Het ligt voor de hand dat je als werkgever en/of werknemer heel veel vragen hebt, bijvoorbeeld:
• Hoe heeft het zo ver kunnen komen?
• Wat ging er nu precies mis?
• Wat moet ik nu wel en met name ook niet doen?
• Is het arbeidsconflict door mij zelf op te lossen of heb ik hulp nodig?
• Is het arbeidsconflict voldoende duidelijk (vastgelegd)?
• Is het belangrijk dat ik het direct oppak of kan ik nog even wachten?
• Hoe urgent is de kwestie?
• Hoe vind ik de passende oplossing?
• Wat zijn de kosten en de baten, als ik het probeer op te lossen?
• Wat is het (eind)doel?
• Hoe hou ik het overzicht?
• Waar moet ik op inzetten?
• Is sprake van het opleggen van een maatregel of sanctie?
• Kan ik ontslag geven of krijgen?
• Ben ik voor rechtsbijstand verzekerd?
• Gaat de rechtsbijstand mij helpen of kan ik gebruik maken van een
(voorkeurs)advocaat?
• Wat kan ik van mijn rechtsbijstand of van een advocaat verwachten?

Met voornoemde te beantwoorden vragen, maak je een afspraak voor een oriënterend (telefoon)gesprek. In dat gesprek stel je de vragen, waar je bij voorkeur face to face antwoord op krijgt. Afhankelijk of er sprake is van een procedure of een juridisch op te lossen probleem, kun je vervolgens bijna direct aan de slag. In bijna elk geval zul je aan de hand van het dossier – en bij voorkeur aan de hand van een tijdslijn en een logboek – uiteen moeten zetten wat er speelt, wat de feiten en omstandigheden zijn en hoe jij denkt dat het conflict kan worden opgelost. Stel het gaat om een voorgenomen beëindiging van de arbeidsovereenkomst. Dan is het de vraag of het een einde met wederzijds goedvinden moet worden, of een einde via de kantonrechter of het UWV. Samen met ons kantoor brengen wij de relevante vragen in kaart, geven wij daar antwoord op en bepalen wij de uit te zetten en de te bevaren, te bewandelen koers/route. De koers wordt bepaald op een wijze dat de oplossing dichterbij komt en uiteindelijk gerealiseerd wordt. Dat doen we bij voorkeur samen. Wil je ons zien of spreken, bellen: telefoon
(024) 7370376.

Roel Kop

Vorige artikel

Column Kompas Veiligheidsgroep

Volgende artikel

MANNA maakt een statement

0
Delen
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0

Gerelateerde artikelen Meer van deze auteur

  • ArtikelNummer 4 - 2018

    Bart Creemers (Works Smart Staffing Solutions): ‘Laat een second opinion uitvoeren, dat geeft rust’

    10 oktober 2018
    Door Hans Eberson
  • ArtikelColumnnummer 3 - 2019

    Column Roald Bergamin: ‘De WAB – wat verandert er voor u?’

    3 juli 2019
    Door Hans Eberson
  • ArtikelColumnnummer 3 - 2021

    Column Wouter van der Loon: ‘Lessen vanuit Afghanistan’

    12 oktober 2021
    Door Hans Eberson
  • ArtikelCoverstoryNummer 4 - 2018

    Ijzer Vastgoedadvocaten over het geheim van hun succes: ‘Je moet wel lol hebben in je vak’

    10 oktober 2018
    Door c0d3br3ak
  • ArtikelColumnnummer 1 - 2022

    column John Meijering: Online succes start met veel ‘..tjes op de i’

    23 maart 2022
    Door Hans Eberson
  • 'Rise by lifting others'
    ColumnNummer 4 - 2018

    Column Siv van Hegelsom

    10 oktober 2018
    Door c0d3br3ak

Plaats een reactie Reactie annuleren

0

Wellicht vindt u dit ook interressant

  • ArtikelNummer 2 - 2020

    Covid-19 als katalysator van nieuwste industriële ontwikkelingen

  • ArtikelNummer 2 - 2016

    Van BYOD- naar WYOD-beleid: De volgende stap in IT-veiligheidsbeleid

  • Chief happiness officer voor geluk op de werkvloer
    ArtikelNummer 5 - 2017

    Chief happiness officer voor geluk op de werkvloer

Change Your Business
  • Over
  • Adverteren
  • Contact
© 2022 Changeyourbusiness.nl | Met passie gerealiseerd door Codebreakers, Reclamebureau Nijmegen