Changeyourbusiness.nl

Top Menu

  • Over
  • Adverteren
  • Contact

Main Menu

  • Home
  • Nieuws
  • Change
  • Over
  • Adverteren
  • Contact

logo

  • Home
  • Nieuws
  • Change
ArtikelNummer 4 - 2018
Home›Artikel›MANNA maakt een statement

MANNA maakt een statement

Door Hans Eberson
10 oktober 2018
1578
0
Deel:

“Misschien was het wel onze moeilijkste missie tot nu toe”, vertelt Sander Hendrix. “MANNA in een nieuwe look & feel, een complete restyling, maar met behoud van het oude MANNA-gevoel. Het resultaat overtreft onze verwachtingen en dat is ook precies wat
onze gasten ons vertellen.”

“Na negen jaar verdiende MANNA serieuze aandacht. De vloer had een dringende opknapbeurt nodig en de keuken kon ook een upgrade gebruiken. We waren in ons restaurantconcept de ruimte en indeling ontgroeid en zo waren er meer dingen die langzaam maar zeker gingen wringen. Tijd voor actie en dan ook meteen full swing, want we geloven niet in de dingen half doen.”

STATEMENT
Sander en Aïda hakten een jaar geleden de knoop door. “Die tijd hadden we nodig. We wilden niet alleen het restaurant restylen, ook de keuken moest helemaal op de schop en we wilden ons concept perfectioneren. Andere routing, nog meer nadruk op vis, de barfunctie werd opgeheven, andere software, deels nieuwe medewerkers, kortom het was een mooi moment voor een statement:
MANNA 2.0. Omdat topkwaliteit in interieur & styling voor ons heel belangrijk is gingen we om tafel met Eric de Bruijn van Egoista.com, onze interieurspecialist en kunstenaar die vanaf de start verantwoordelijk is voor concept & styling van MANNA en Hotel Blue. De rode lijn: trendsettend, on-Nijmeegs groot stedelijk, transparant, licht en ruimtelijk. Alles is open, niets wordt weg gemoffeld, iedereen kan zien hoe wij werken. Na de Vierdaagse startte de verbouwing, 20 augustus gingen we voorzichtig open. Voorzichtig omdat we onszelf en ons team twee weken de tijd hebben gegund om aan alle veranderingen te wennen.
Dat is gelukt.”

THANK YOU WOUTER
Er is meer veranderd. “We hebben het ontbijt voor MANNA-gasten verplaatst naar Juliette, eigenlijk gewoon een logische stap. MANNA is nu open van 12.00 tot 23.00 uur. We hebben een nieuw keukenteam met chef Jay IJskes en sous-chefs Rens Franken en Sjoerd de Rooy. Onze voormalige chef Wouter had begin dit jaar al aangegeven dat hij na negen jaar MANNA aan een nieuwe uitdaging toe was. We hebben met Wouter een geweldige vent verloren, hij verdient ons levenslang respect, bijvoorbeeld ook voor de manier waarop hij zijn vertrekschema heeft aangepast aan onze restyling. Met Sanne Oldenhof als restaurantmanager hebben we een kanjer die ons bedieningsteam aanstuurt.”

GLOBAL FOOD & FISH
De visbar van MANNA is nu twee keer zo groot, omdat we geloven in ons global food & fish concept. We zijn met acht medewerkers een lang weekend naar Portugal geweest om naar visconcepten te kijken. Geweldig, we hebben er veel geleerd. Puur en eerlijk eten in een fijne sfeer, waar met bezieling wordt gewerkt om het gasten naar de zin te maken en met de nadruk op vis. Dat is wat we willen. Wij zijn net
iets anders, met onze licht mediterrane en Aziatische invloed soms een tikkeltje eigenwijs, maar altijd met de beentjes op de grond. Natuurlijk hebben we onze kaart aangepast, maar de evergreens die al 100 jaar lekker zijn staan er natuurlijk nog op. En zo is MANNA helemaal vernieuwd, maar blijft MANNA altijd MANNA. En dat was de bedoeling.”

Vorige artikel

Column Wouter van der Loon

Volgende artikel

Column Jack Jansen

0
Delen
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0

Gerelateerde artikelen Meer van deze auteur

  • ArtikelNummer 6 - 2018

    Karin Huisman (Brunet advocaten) over de toekomst van de advocatuur: ‘Rechtspraak is mensenwerk, belangenbehartiging dus ook’

    28 december 2018
    Door Hans Eberson
  • ArtikelNummer 1 - 2017

    Creativiteit, hard werken en vooral gewoon doen

    11 februari 2017
    Door c0d3br3ak
  • Artikelnummer 3 - 2021Voorwoord

    ‘Hoe kom ik aan nieuwe medewerkers?’

    12 oktober 2021
    Door Hans Eberson
  • ArtikelColumnNummer 4 - 2019

    Column Jack Jansen: ‘De waarde van arbeid, de prijs voor levenstijd.’

    24 oktober 2019
    Door Hans Eberson
  • Artikelnummer 3 - 2020

    Sander en Aïda Hendrix: ‘MANNA brengt Kerst bij u thuis’

    11 november 2020
    Door Hans Eberson
  • Ontbijten met een missie!
    ArtikelNummer 2 - 2018

    Ontbijten met een missie!

    20 mei 2018
    Door c0d3br3ak

Plaats een reactie Reactie annuleren

0

Wellicht vindt u dit ook interressant

  • ArtikelNummer 5 - 2019

    Jack Muller BV: ‘De overdracht van Jack Muller BV is in december een feit’

  • Artikelnummer 3 - 2019

    ‘Het is tijd voor een intelligente luchthaven’

  • Geen categorienummer 3 - 2019

    Borrel ging goed, Ajax net iets minder

Change Your Business
  • Over
  • Adverteren
  • Contact
© 2022 Changeyourbusiness.nl | Met passie gerealiseerd door Codebreakers, Reclamebureau Nijmegen