Changeyourbusiness.nl

Top Menu

  • Over
  • Adverteren
  • Contact

Main Menu

  • Home
  • Nieuws
  • Change
  • Over
  • Adverteren
  • Contact

logo

  • Home
  • Nieuws
  • Change
ArtikelColumnnummer 3 - 2020
Home›Artikel›Column John Meijering: Online marketing: ‘The proof of the pudding is in the eating’

Column John Meijering: Online marketing: ‘The proof of the pudding is in the eating’

Door Hans Eberson
11 november 2020
823
0
Deel:

Veel organisaties experimenteren zelf met online marketing maar dat vergt steeds meer specialistische kennis. Het effectief inzetten van verschillende kanalen is een absolute must. Maar hoe activeer je nu de juiste online strategie voor jouw organisatie en, belangrijker nog, hoe bereik je de meest relevante (potentiële) opdrachtgevers?

De juiste content schrijven en die effectief inzetten op alle kanalen wordt steeds belangrijker. In het begin van dit jaar heeft Google de BERT-update geïntroduceerd in Nederland en sinds deze update is de impact van content crucialer dan ooit te voren. Dit zorgt ervoor dat organisaties genoodzaakt worden om goed na te denken over hun content en de juiste strategie!

De juiste social media strategie

Naast Google zijn ook social media platformen als Facebook, Instagram en LinkedIn al jaren hot topic. Early adopters ontdekken constant nieuwe social media platformen terwijl veel organisaties nog moeite hebben om een effectieve strategie op ‘traditionele’ social media te bewerkstelligen. Vaak is er geen duidelijk inzicht en wordt er onvoldoende gestuurd op gewenst resultaat en de behoeften van de te bereiken en activeren doelgroepen. Het creëren van relevante en prikkelende content afgestemd per online kanaal, relevante doelgroepen en het vooraf vaststellen van te behalen doelen zijn zeer relevant. Deze aspecten zijn stuk voor stuk bepalend voor het succes van jouw social media marketing. Doordat social media al jaren in populariteit toeneemt, merken we dat het terecht een steeds grotere rol speelt in online marketing en sales strategieën van organisaties.Hoe beheer je alle relevante online kanalen en leef je de juiste strategie na zónder al te veel moeite én zonder enige programmeerkennis? De oplossing is het inzetten van Marketing Automation van Emixion. Marketing Automation zorgt ervoor dat er gepersonaliseerde content beschikbaar is en opvolgacties geautomatiseerd worden uitgevoerd zonder repeterende werkzaamheden. Marketing Automation is de meest innovatieve manier om effectieve, gepersonaliseerde content te creëren voor jouw doelgroep(en) en daarmee de juiste nieuwe klanten aan je te binden. Hiermee smelten content en 24/7 geautomatiseerde triggers en scenario’s samen en creëer je meer online succes dan ooit te voren.

Klantencase

Sinds jaar en dag werkt Emixion samen met Sanidrõme, de badkamerspecialist met bijna 30 vestigingen in Nederland. Al in 2014 ontwikkelden we responsieve, gebruiksvriendelijke websites voor Sanidrõme Corporate én voor de bijna 30 Sanidrõme leden. Na de realisatie van de websites stopt het natuurlijk niet. Samen met Sanidrõme zijn we doorlopend op zoek naar nieuwe mogelijkheden en innovatieve ideeën. Los van de website kregen we ook de gunning voor de online marketing uitingen. Voor Sanidrõme Corporate en diverse leden verzorgen wij Google Ads campagnes. De belangrijkste focus en het voornaamste doel is om de vindbaarheid van Sanidrõme bij de juiste doelgroep te verhogen en om relevante aanvragen voor afspraken in de showroom en magazine te realiseren. Door de jaren heen is de relatie uitgegroeid naar een zeer prettige, solide samenwerking waarbij het succes jaar op jaar sterk is gegroeid. Dit bewijzen we met een conversiepercentage tot wel 8%, terwijl dit voor een gemiddelde website tussen de 1% en maximaal 6% ligt. Dit leidt tot meer relevante aanvragen en showroombezoeken waardoor Sanidrõme groeit en profiteert van de effectieve online strategie. Met andere woorden: The proof of the pudding is in the eating. Sanidrõme heeft in maart 2020 haar vertrouwen in Emixion opnieuw uitgesproken door de samenwerking te verlengen op basis van MaaS en WaaS en de realisatie van de nieuwe websites en bijbehorende marketing strategie. “Bij Sanidrõme staat kwaliteit door vakmanschap hoog in het vaandel en dat is wat wij ook vinden bij Emixion. Een perfecte match!” aldus Evelien, Communicatie Manager bij Sanidrõme.

De samenwerking met Sanidrõme heeft in de afgelopen jaren steeds meer diepgang kregen en daar zijn we bij Emixion ontzettend trots op. Emixion is ontzettend blij dat we nog jaren onze bijdrage mogen leveren aan deze mooie en fijne samenwerking en we ons blijven inzetten voor het succes van deze prachtige organisatie. Wil jij ook een perfecte online marketing strategie zonder al te veel tijd en inspanning? Of ben je enthousiast geworden van ons verhaal en wil je graag eens met ons in gesprek? Neem contact op via (024) 3482916, bezoek de website www.emixion.nl of email welkom@emixion.nl. We staan graag voor je klaar!

John Meijering

Emixion

Vorige artikel

‘Landgoed Bleijenbeek blijft in beweging’

Volgende artikel

‘De wereld is een gekkenhuis’

0
Delen
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0

Gerelateerde artikelen Meer van deze auteur

  • ArtikelCoverstorynummer 1 - 2020

    DKC Totaaltechniek: ‘Mooi als je waardering krijgt van collega-familiebedrijven’

    3 februari 2020
    Door Hans Eberson
  • ArtikelNummer 4 - 2016

    25 jaar Ronald McDonald Huis Nijmegen

    3 december 2016
    Door c0d3br3ak
  • Artikelnummer 3 - 2022

    ‘Signaleer en bespreek conflicten’

    16 november 2022
    Door Hans Eberson
  • ColumnNummer 1 - 2019

    Column Wouter van der Loon: “Er is een einde gekomen aan…”

    13 maart 2019
    Door Hans Eberson
  • Artikelnummer 3 - 2022

    Joost Duin: ‘Zonder koers dobber je maar wat rond’

    16 november 2022
    Door Hans Eberson
  • Artikelnummer 1 - 2022

    De Corona Covers: ‘Hekkelman Notarissen’

    23 maart 2022
    Door Hans Eberson

Plaats een reactie Reactie annuleren

0

Wellicht vindt u dit ook interressant

  • Change Nr. 5 November 2018
    Magazine

    Nummer 5 – November 2018

  • ArtikelNummer 3 - 2016

    Mission Command over leiderschap en teambelang

  • ArtikelNummer 1 - 2017

    Creativiteit, hard werken en vooral gewoon doen

Change Your Business
  • Over
  • Adverteren
  • Contact
© 2022 Changeyourbusiness.nl | Met passie gerealiseerd door Codebreakers, Reclamebureau Nijmegen