Changeyourbusiness.nl

Top Menu

  • Over
  • Adverteren
  • Contact

Main Menu

  • Home
  • Nieuws
  • Change
  • Over
  • Adverteren
  • Contact

logo

  • Home
  • Nieuws
  • Change
ColumnNummer 3 - 2017
Home›Column›Column Robert de Vries

Column Robert de Vries

By c0d3br3ak
1 juli 2017
1052
0
Share:

Innovatie

Waar draait het om bij innovatie? Volgens Harvard-econoom Stefan Thomke draait het om de vier geboden. Ten eerste; gij zult testen. Makkelijker gezegd dan gedaan, dit vraagt geduld en toewijding. Fundamenteel experimenteren, blijven testen, het vergaren van nieuwe data, zowel online als offline is noodzakelijk om te kunnen innoveren. Ten tweede; gij zult flexibel plannen. Vasthouden aan het originele productplan is achterhaald. Dat was de mythe van planning, het gaat erom dat je bij productieontwikkeling blijft testen en flexibel blijft ten opzichte van je uitgangspunten. Streef ernaar om slank en soepel te zijn, niet grootschalig.

Ten derde; gij zult trucs uithalen. Creëer de ‘wow-factor’: verberg zaken voor de consument zoals een tovenaar. Dit bereik je door als bedrijf met een onverwachte oplossing te komen die de klant als ‘wow’ ervaart, zonder de klant te belasten met onnodige zaken die de belevenis reduceren. Ten vierde; gij zult klanten een toolkit aanbieden. Geef de klant gereedschap om zelf te innoveren, dit helpt ze om efficiënt te experimenteren. We leven in het tijdperk waarin men geen handleidingen meer leest, productontwikkelaars moeten daarop inspelen. Men werkt graag intuïtief zonder daarbij de efficiëntie te verliezen.

Innovatie betekent ‘iets nieuws’ én het betekent ‘waarde’. Het kan hierbij gaan om producten, diensten, processen, technologie. Het kan een nieuw kanaal zijn om klanten te vinden. Of een nieuw businessmodel. Als het maar waarde toevoegt. Er zijn ook gradaties in innovatie. Er zijn doorbraken, maar de meeste innovaties zijn kleine stappen in een proces. Hierbij daag ik je uit, zet die volgende stap! Durf te kijken naar andere zaken. Wanneer je succesvol bent, dan betekent dit dat je tijdelijk de juiste strategie volgt. Zie jezelf continu op een kruispunt staan en onderzoek de risico’s en mogelijkheden voordat je een afslag kiest. Laat het me vooral weten als je hier hulp bij kunt gebruiken, ik sta graag voor je klaar.

Robert de Vries
Ex Nihilo
Transfer Pricing & Business Analysis
www.ex-nihilo.eu

Previous Article

Column Roald Bergamin

Next Article

Perfecte fiets- en congresprofilering regio Arnhem-Nijmegen

0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Wij vinden de oplossing voor communicatievraagstukken
    ArtikelNummer 3 - 2017

    Wij vinden de oplossing voor communicatievraagstukken

    1 juli 2017
    By c0d3br3ak
  • ArtikelColumnnummer 3 - 2021

    Column Roald Bergamin: ‘Hoe trekt u de juiste mensen aan?’

    12 oktober 2021
    By Hans Eberson
  • ArtikelColumnnummer 3 - 2019

    Column Jack Jansen: ‘Ben je wel echt ziek?’

    3 juli 2019
    By Hans Eberson
  • ArtikelColumnNummer 1 - 2025

    Column Wouter van der Loon: ‘De kettingzaag en de bureaucratie aan flarden’

    16 april 2025
    By Hans Eberson
  • ArtikelNummer 3 - 2017

    Onze basis blijft altijd het directe klantcontact

    1 juli 2017
    By c0d3br3ak
  • ArtikelColumnNummer 3 - 2018

    Column Wouter van der Loon

    24 augustus 2018
    By c0d3br3ak

Leave a reply Reactie annuleren

0

Wellicht vindt u dit ook interressant

  • Artikelnummer 1 - 2020

    ‘Stop met het najagen van geluk’

  • Er is geen weg meer terug
    ArtikelNummer 3 - 2017

    Er is geen weg meer terug

  • Nieuws

    Change Your Business en Covid-19

Change Your Business
  • Over
  • Adverteren
  • Contact
© 2025 Changeyourbusiness.nl | Met passie gerealiseerd door Codebreakers, Reclamebureau Nijmegen