Changeyourbusiness.nl

Top Menu

  • Over
  • Adverteren
  • Contact

Main Menu

  • Home
  • Nieuws
  • Change
  • Over
  • Adverteren
  • Contact

logo

  • Home
  • Nieuws
  • Change
Benefietavond Fortafoundation met o.a. Ron Brandsteder, Ad vd Berg, Ellen ten Damme, Dries Roelvink. Nijmegen, 18-11-2019 .Stef
Benefietavond Fortafoundation met o.a. Ron Brandsteder, Ad vd Berg, Ellen ten Damme, Dries Roelvink. Nijmegen, 18-11-2019 .Stef
ArtikelNummer 5 - 2019
Home›Artikel›‘Benefiet FortaFoundation levert €272.000,- op’

‘Benefiet FortaFoundation levert €272.000,- op’

Door Hans Eberson
12 december 2019
1650
0
Deel:

Op maandag 18 november werd de derde benefietavond van FortaFoundation georganiseerd in Cultuurspinnerij de Vasim. Het werd een geweldig feest, met als bijzondere afsluiting de bekendmaking van de opbrengst van €272.000,- , zo’n 35% meer dan de vorige keer.

Waarom in de Vasim? Omdat er plaats moest zijn voor 46 tafels voor elk tien personen en die locaties zijn schaars in Nijmegen. Er waren dus in totaal 460 gasten aanwezig en dat zijn veertig gasten minder dan de vorige uitgave. De reden daarvoor is simpel: op verzoek van de gasten moest er ruimte worden gecreëerd voor een dansvloer en dat ging ten koste van een aantal tafels. Er werd overigens gretig gebruik gemaakt van die dansvloer.

Feest!

Het werd een echt feest met spetterende shows van onder andere Lois Lane , Adje Vandenberg met Jan Hoving (Vandenberg Moonkings), Dries Roelvink , Ellen ten Damme en het Nijmeegse Smartlappenkoor. Deze artiesten werden begeleid door de Fortaband onder leiding van Jeroen Booij. De aankleding was in handen van Prime Time en Ecolight zorgde voor belichting van de supershow. De goede sfeer werd mede versterkt door het heerlijke diner bereid door One for the Road. De ingrediënten hiervoor werden gratis geleverd door Restaurant Manna, Sligro, Fresco en HansdeechteBakker van IIzendoorn. Het geheel werd omkranst door mooie dranken van Delta Wines (aperitief), P. de Bruijn Wijnkopers (alle overige wijnen) en Bongers Dranken (bier en fris). De koffie na kwam voor rekening van Coffee at Work. Er waren meer sponsoren die zich belangeloos hebben ingezet voor het welslagen van de avond, zoals Briljant (toiletartikelen en personeel), Ivey (horecapersoneel) evenals James, Eventure en UMC Radboud (personeel).

Goede doelen

De uitstekende ambiance droeg bij tot hoge biedingen op 22 veilingstukken en dat leidde tot een prachtige opbrengst van €272.000,-. De Forta Foundation had drie goede doelen geselecteerd: de afdeling Nefrologie van UMC Radboud, Stichting De Liedjesfabriek en Stichting Vlinderkind. De afdeling Nefrologie doet onder leiding van nefroloog Dr. Rutger Maas, samen met het Mondor Instituut in Parijs, onderzoek naar de bestrijding van het nefrotisch syndroom, een  bijna ongeneeslijke nierziekte. Stichting De Liedjesfabriek bezorgt zieke kinderen door middel van muziek mooie momenten, waardoor ze zich even niet ziek voelen. Stichting Vlinderkind doet onderzoek naar de behandeling van een zeer ernstige huidziekte bij kinderen.

Dank

De avond werd gepresenteerd door Suzanne Klemann (Lois Lane) en Ron Brandsteder, die dat ook geheel belangeloos deden. Op de ochtend van de benefietavond was er nog sprake van een kleine crisis, want de beoogde presentatrice Manuela Kemp was door een valpartij de dag ervoor niet in staat om te komen, maar gelukkig nam Suzanne Klemann, die zich nauwelijks had kunnen voorbereiden, de honneurs uitstekend waar. De productie was in handen van Sander Ederveen. Met name door de intensieve voorbereiding door Manuela Kemp kijkt FortaFoundation terug op een zeer geslaagde avond. Willem Korstanje: “Dank aan allen die zich zo enthousiast hebben ingezet voor het welslagen van deze avond en natuurlijk aan de gulle gevers die zorgden voor de geweldige opbrengst. We zijn uitermate tevreden en we gaan nu kijken of een vierde benefietavond in de toekomst haalbaar is. We houden u op de hoogte.”

Vorige artikel

‘Mooiste cover ooit?’

Volgende artikel

Column Wouter van der Loon: ‘Mensen deugen ...

0
Delen
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0

Gerelateerde artikelen Meer van deze auteur

  • ArtikelNummer 3 - 2018

    Grijp je kans in de snel veranderende wereld van social media: De laatste trends in social medialand

    24 augustus 2018
    Door c0d3br3ak
  • Leiderschap verbeteren, hoe doe je dat?
    ArtikelNummer 3 - 2017

    Leiderschap verbeteren, hoe doe je dat?

    1 juli 2017
    Door c0d3br3ak
  • ArtikelColumnNummer 2 - 2016

    Column Jack Jansen

    17 juli 2016
    Door c0d3br3ak
  • Wij geven sociaal ondernemerschap handen en voeten
    ArtikelNummer 4 - 2017

    Wij geven sociaal ondernemerschap handen en voeten

    5 oktober 2017
    Door c0d3br3ak
  • Ons motto: doe het werk goed en netjes met zo weinig mogelijk overlast
    ArtikelNummer 1 - 2018

    Ons motto: doe het werk goed en netjes met zo weinig mogelijk overlast

    8 februari 2018
    Door c0d3br3ak
  • ArtikelBorrelNummer 3 - 2018

    Let the sun shine in!

    24 augustus 2018
    Door c0d3br3ak

Plaats een reactie Reactie annuleren

0

Wellicht vindt u dit ook interressant

  • ArtikelColumnnummer 2 - 2022

    Column Wouter van der Loon: ‘Over solidariteit en identiteit’

  • Nummer 4 - 2019Voorwoord

    Voorwoord Hans Eberson: ‘Extra investeren in AI, too little, too late?’

  • Artikelnummer 3 - 2020

    Claire Sanders: ‘Social media effectief inzetten in coronatijd’

Change Your Business
  • Over
  • Adverteren
  • Contact
© 2022 Changeyourbusiness.nl | Met passie gerealiseerd door Codebreakers, Reclamebureau Nijmegen