Changeyourbusiness.nl

Top Menu

  • Over
  • Adverteren
  • Contact

Main Menu

  • Home
  • Nieuws
  • Change
  • Over
  • Adverteren
  • Contact

logo

  • Home
  • Nieuws
  • Change
ArtikelNummer 4 - 2016
Home›Artikel›Opening Zano Elst overtreft stoutste verwachtingen

Opening Zano Elst overtreft stoutste verwachtingen

Door c0d3br3ak
3 december 2016
967
0
Deel:

Strak, sfeervol, elegant, maar warm en vooral laagdrempelig en gastvrij. Zo kun je de nieuwe Zano in Elst van Frank van Eldik en Mirjam Bleeker in een paar woorden omschrijven. Een showroom waar ze schitterende maatkleding verkopen en tegenwoordig ook bruidskleding. Maar ook een ontmoetingsplek, waar je met een paar mensen kunt afspreken voor een espresso of een borrel, voor een wijnproeverijtje of een winterbarbecue.

Misschien kun je ondernemen zien als een reis. Je start ergens, je hebt een doel voor ogen en onderweg beleef je allerlei avonturen. Soms gepland, soms overkomen ze je gewoon. Maar het doel is heilig, dat verlies je nooit uit het oog. Dat geldt zeker voor Frank en Mirjam, die op 12 april 2013 van start gingen met Zano in een ruimte van 38 m2 op Golfbaan landgoed Welderen. Maatkleding voor heren, schoenen en accessoires, hoogwaardige producten in een bescheiden presentatie. “Het topsegment voor een onverwacht vriendelijke prijs en in de best mogelijke service. Dat vinden we cruciaal, shoppen moet een feest zijn en daar doen wij alles aan.”

GASTVRIJ
De start was bescheiden omdat de markt Zano en vooral de ondernemers achter het bedrijf nog moesten leren kennen. “Op eigen kracht gewoon stap voor stap werken aan de branding van je naam, je service en je kwaliteit. Dat liep boven verwachting en daarom waren we eerder dan gedacht toe aan de tweede stap: uitbreiding, maar op hetzelfde terrein. Van 38 naar 300
m2 en door Dutch Projects van Rob van Kempen ingericht met hetzelfde gastvrije gevoel. Bovendien hebben we met Hulshof Bruidscouture in een shop-in-shopformule een geweldige aanvulling gevonden. Ook hier maatwerk en daarnaast exclusieve collecties van onder andere Enzoani, Difference en Badgley Mischka. Zij verzorgen de bruidsjapon, wij kleden de bruidegom aan.”

OPENING
Half augustus ging de verbouwing van start en op 13 oktober vond de opening plaats. Dat was even schrikken, in plaats van de verwachte 150 genodigden stonden er plotseling 250 voor de deur. Maar het paste en het werd een succes. De start van een nieuw avontuur. “En de opening maakte duidelijk dat we de afgelopen jaren geslaagd zijn in het bouwen aan een netwerk. Dat netwerk stellen we centraal, dat vinden we cruciaal. Niet alleen zelf mensen kennen, maar hen met elkaar verbinden, zorgen dat er bij jou zaken worden gedaan, dat we een community creëren waarin mensen zich op hun gemak voelen, waar ze zo maar even binnen kunnen vallen, zonder dat er meteen iets gekocht of gepast moet worden. Met onze nieuwe zaak hebben we daarvoor veel meer mogelijkheden; we hebben een wijnbar, een bibliotheek, maar ook een keuken en een terras. Daar kunnen we proeverijen of kookworkshops organiseren, een barbecue op ons terras, you name it, we do it.”

AMBASSADORS
Met het bouwen aan een eigen community onthult Frank de volgende stap. “We gaan nu eerst werken aan de omzet die hoort bij deze zaak. Dat gaat goed, de omzet groeit, we hebben er met Jade een geweldige medewerkster bij en de samenwerking met Hulshof Bruidscouture loopt voorspoedig. De volgende stap houdt ook in dat we de Zano Ambassadorsclub oprichten, een groep van trouwe cliënten die we net iets meer kunnen bieden. Speciale bijeenkomsten, kleinschalig maar met gelijkgestemden, waar je op je gemak en informeel met andere ondernemers kennis maakt. Dat doen we in ons eigen tempo, volgens onze eigen strategie, in nauwe samenwerking met andere ondernemers. Luisteren, horen waar de vraag ligt en dan conclusies trekken. De essentie van succes is volgens ons dat je met heel je hart gelooft in wat je doet. Dat je dingen doet waar je zelf plezier aan beleeft, want anders doen we het gewoon niet. En dan volgt succes vanzelf. We hebben ons doel heel strak voor ogen, een visie op de lange termijn. Onze reis is nog lang niet ten einde.”

Vorige artikel

Vergaderen als nuttige en leuke tijdbesteding

Volgende artikel

Otto van Wiggen over de wendbare ondernemer

0
Delen
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0

Gerelateerde artikelen Meer van deze auteur

  • Artikelnummer 2 - 2021

    Thijs van Gastel: ‘This will be our year’

    13 juli 2021
    Door Hans Eberson
  • ArtikelNummer 1 - 2019

    Dag van de Mobiliteit 2019 – Voor een dag een andere baan!

    13 maart 2019
    Door Hans Eberson
  • ArtikelblogNieuws

    Hoe houd je je werknemers binnenboord?

    2 februari 2022
    Door Hans Eberson
  • ArtikelNummer 2 - 2019

    Lisa Bongers: ‘Bij succes hoort ook een beetje geluk’

    15 mei 2019
    Door Hans Eberson
  • Artikelnummer 3 - 2021

    John Meijering (Emixion) en Bob Rutgers (PMC Invest): ‘Veranderen doe je samen’

    12 oktober 2021
    Door Hans Eberson
  • Artikelnummer 2 - 2021

    Paul van Osch: ‘Groei is bestaande klanten vasthouden plus nieuwe toevoegen’

    13 juli 2021
    Door Hans Eberson

Plaats een reactie Reactie annuleren

0

Wellicht vindt u dit ook interressant

  • ArtikelCoverstoryNummer 2 - 2017

    Coverstory: SMB Willems introduceert nieuw schoonmaakconcept bij Dar

  • ArtikelNummer 3 - 2018

    Kop Advocaten is toekomstbestendig (en de klant is zeer tevreden): ‘Ons werk draait volledig om de klant’

  • Nummer 3 - Juli 2018
    Magazine

    Nummer 3 – Juli 2018

Change Your Business
  • Over
  • Adverteren
  • Contact
© 2022 Changeyourbusiness.nl | Met passie gerealiseerd door Codebreakers, Reclamebureau Nijmegen