Changeyourbusiness.nl

Top Menu

  • Over
  • Adverteren
  • Contact

Main Menu

  • Home
  • Nieuws
  • Change
  • Over
  • Adverteren
  • Contact

logo

  • Home
  • Nieuws
  • Change
ColumnNummer 1 - 2018
Home›Column›Column Roald Bergamin

Column Roald Bergamin

By c0d3br3ak
8 februari 2018
1117
0
Share:

U bespaart tijd en geld, terwijl uw werknemers krijgen waar ze recht op hebben

Misverstanden zijn er om uit de weg te ruimen. Toch? U wilt de beslissingen die u als ondernemer neemt, kunnen baseren op juiste informatie. Hoewel payrolling al jaren sterk in opmars is, zijn er nog steeds een aantal hardnekkige misverstanden. Als payrollspecialist van Nedflex, dat mede op basis van haar werkwijze en transparantie is verkozen tot payrollpartner van onder meer LTO Arbeidskracht en Koninklijke Horeca Nederland, verschaf ik u graag duidelijkheid.

‘De ondernemer bespaart en het personeel levert in’. Toegegeven, ik hoor het steeds minder, maar zo nu en dan kom ik dit ‘argument’ nog tegen. Bij sommige werkgevers leeft het idee dat zij als ondernemer voordelen ondervinden van payrolling, maar dat hun werknemers moeten inleveren, want de payroller moet er toch ook aan verdienen? Ik ben blij dat werkgevers het beste willen voor hun personeel. Feit is echter dat het loon van de flexkracht niet wordt beïnvloed door payrolling. Als u een werknemer op de loonlijst plaatst bij Nedflex, dan valt deze onder de (ABU) cao voor uitzendkrachten. U proflteert van de (veel) langere flexibele periode die deze cao biedt, terwijl uw medewerker hetzelfde blijft verdienen. Het is namelijk wettelijk vastgesteld dat flexwerkers dezelfde beloning krijgen als vaste medewerkers. De payroller is namelijk verplicht om op het gebied van salaris uw cao te volgen. Dus: ja, u kunt mensen langer flexibel in dienst houden, u vermijdt werkgeversrisico’s en bespaart tijd en geld door de contractadministratie en verloning uit te besteden, terwijl uw medewerkers hetzelfde blijven verdienen.

‘Met payrolling ben ik als ondernemer duurder uit’. U ziet het goed, dit misverstand staat haaks op het vorige punt. Voor mensen die onvoldoende zijn geïnformeerd klinkt het begrijpelijkerwijs ook te mooi om waar te zijn. U bent flexibeler, bespaart tijd en geld en houdt risico’s buiten de deur. Dat moet geld kosten. Een payrollpartij is toch geen filantropische instelling? Dat laatste klopt. Dat het u meer geld kost, klopt gelukkig niet. Er zijn uitzonderingen, maar transparante payrollpartners als Nedflex geven het gewoon aan wanneer u als een van de weinigen onverhoopt geen financieel voordeel van payrolling zult ondervinden.

Voor de duidelijkheid: het verschilt per ondernemer in welke mate payrolling voordeliger is dan mensen op uw eigen loonlijst zetten en zelf de salarisadministratie doen. Dit hangt af van de verplichte wettelijke werkgeverslasten, zoals sectorpremies en diverse afdrachten. Ook verzuimverzekeringen, pensioenregelingen en administratieve kosten kunnen per onderneming variëren. Uw payrollpartner neemt deze lasten over. U betaalt slechts het bruto uurloon, aangevuld met een factor over dit bedrag. Dit is de marge van uw payrollpartner, die alle juridische risico’s overneemt (denk aan ziekteverzuim), de administratie afhandelt en u extra flexibiliteit biedt. Het totaalbedrag (bruto uurloon + factor) is in bijna alle gevallen lager dan het netto uurloon dat u zonder hulp van een payroller zou betalen.

Hoewel payrolling maatwerk is, kan ik op basis van mijn ervaring zeggen dat payrolling in bijna alle gevallen voordeliger is, nog naast de andere voordelen. Als specialist ben ik in staat om samen met u de exacte personeelskosten te berekenen. Zodoende kunnen we samen vaststellen of (en hoeveel) voordeel u behaalt wanneer u kiest voor payrolling. Ook geld besparen, aan flexibiliteit winnen, risico’s buiten de deur houden en toch goed voor uw mensen zorgen? Neem contact met mij op.

Roald Bergamin, Nedflex Nijmegen
(ABU-lid, ISO 9001, NEN 4400-1, SNA en VCU gecertificeerd)
Berg en Dalseweg 127 – 6522 BE Nijmegen
info@nedflexnijmegen.nl – www.nedflexnijmegen.nl

Previous Article

Groei is geen doel, een tevreden klant ...

Next Article

Column Siv van Hegelsom

0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Ruimte voor inspiratie
    ArtikelNummer 1 - 2018

    Ruimte voor inspiratie

    8 februari 2018
    By c0d3br3ak
  • ArtikelColumnNummer 3 - 2016

    Column Jack Jansen

    7 oktober 2016
    By c0d3br3ak
  • Weg met het management, ruimte voor eigen verantwoordelijkheid
    ArtikelNummer 1 - 2018

    Weg met het management, ruimte voor eigen verantwoordelijkheid

    8 februari 2018
    By c0d3br3ak
  • Veranderingen van de grond laten komen...
    ArtikelColumnNummer 2 - 2019

    Column Wouter van der Loon: ‘De juiste mens op de juiste plaats, over het benutten van talenten’

    15 mei 2019
    By Hans Eberson
  • Verhalen vertellen is van alle tijden
    ArtikelNummer 1 - 2018

    Verhalen vertellen is van alle tijden

    8 februari 2018
    By c0d3br3ak
  • ArtikelColumnnummer 3 - 2022

    Column John Meijering: ‘SMART & IT sector bundelt krachten met RvN@’

    16 november 2022
    By Hans Eberson

Leave a reply Reactie annuleren

0

Wellicht vindt u dit ook interressant

  • ColumnNummer 4 - 2017

    Column Siv van Hegelsom

  • ArtikelNummer 1 - 2016

    Het kantoor: einde verhaal?

  • Over de idylle van een buitenplaats en de verwoesting van oorlog
    ArtikelNummer 1 - 2018

    Over de idylle van een buitenplaats en de verwoesting van oorlog

Change Your Business
  • Over
  • Adverteren
  • Contact
© 2025 Changeyourbusiness.nl | Met passie gerealiseerd door Codebreakers, Reclamebureau Nijmegen