Column John Meijering: ‘The Next Big Thing: Marketing Automation’

Het is 2020. Een nieuw jaar, een nieuw decennium en een nieuwe toekomst. Januari is de tijd van goede voornemens, doelen stellen en je op de toekomst voorbereiden. Hoe benaderen we dat bij Emixion? Wij zetten een stap richting de toekomst door Marketing Automation toe te voegen aan onze diensten.
Al 15 jaar staan wij voor effectieve, goed gebouwde websites en ijzersterke marketingstrategieën, maar hoe beheer je dat doorlopend op de juiste manier? De oplossing is het inzetten van Marketing Automation. Hiermee smelten content en 24/7 geautomatiseerde triggers en scenario’s samen met één doel… Online succes!
Wat is Marketing Automation precies? Marketing Automation is een manier om (potentiële) klanten met persoonlijke relevante content te bereiken, te binden en te activeren tijdens de customer journey. Op basis van voorkennis en dynamisch mee te bewegen op het eerder uitgevoerd gedrag wordt er geautomatiseerd op maat content aangeboden aan (potentiële) klanten. Marketing Automation draait in essentie om het instellen van de juiste triggers op het juiste moment om (potentiële) klanten exact de juiste content te tonen of gericht te sturen op de juiste (vervolg)acties. Het uiteindelijke doel is om ervoor te zorgen dat de juiste content, op het juiste kanaal, op het juiste moment, op het juiste apparaat de juiste persoon bereikt en deze activeert met de juiste call to action. In andere woorden, Marketing Automation maakt het mogelijk om altijd in de buurt van jouw doelgroep(en) te zijn en precies dátgene te bieden waar zij op dat het meeste de behoefte aan hebben.
Marketing Automation is de meest innovatieve manier om effectieve, gepersonaliseerde content te creëren voor jouw doelgroep(en) en daarmee de juiste nieuwe klanten aan je te binden. Door te gaan werken met Marketing Automation hebben wij gekozen voor een bewezen effectieve marketing oplossing. Wij adviseren u graag bij het bepalen van de juiste content/conversie strategie!
Waar voorheen het ontvangen van een online lead het zogenoemde eindstation was wordt met Marketing Automation de sales funnel (CRM) onderdeel van de totale marketingstrategie. De marketing en sales gaan samen en worden hierdoor veel efficiënter en voorzien zo persoonlijk mogelijk de behoefte van de (potentiële) klanten. Wat Marketing Automation echt bijzonder maakt is het inzichtelijk krijgen van prospects voordat deze converteren. Hierdoor wordt het mogelijk om met zeer weinig inspanningen relevante (potentiële) klanten actief te gaan benaderen, de zogenoemde pull strategie. Doordat er steeds inzicht is in de wensen en behoeften van de (potentiële) klanten, wordt het steeds eenvoudiger om de beoogde doelen, bijvoorbeeld leads, online verkoop, contact te realiseren. Op basis van gedrag worden (potentiële) klanten zo relevant mogelijk begeleid in het aankoopproces waardoor de klant uiteindelijk kiest voor jouw organisatie. Uiteindelijk is dat natuurlijk het ultieme marketingdoel voor veel organisaties: het genereren van meer leads en meer business voor jouw organisatie.
Met de integratie van Marketing Automation binnen Emixion zijn online marketing, content creatie en web development beter dan ooit één samenwerkend en geautomatiseerd geheel en kunnen niet anders dan elkaars succes versterken. Door nu te investeren in Marketing Automation zorgen we dat wij én jij klaar zijn voor de toekomst. Een toekomst waarin relevante content, perfecte timing en een stevige strategie onmisbaar zijn!
Benieuwd hoe Emixion Marketing Automation inzet voor jouw online succes? Onze marketeers vertellen je er, onder het genot van een heerlijke kop koffie of cappuccino, graag over! Neem contact met ons op of kom langs!
John Meijering, Emixion
A Kerkenbos 1052B, 6546 BB Nijmegen
T +31 (0) 24 – 348 29 16
E welkom@emixion.nl