Changeyourbusiness.nl

Top Menu

  • Over
  • Adverteren
  • Contact

Main Menu

  • Home
  • Nieuws
  • Change
  • Over
  • Adverteren
  • Contact

logo

  • Home
  • Nieuws
  • Change
ArtikelCoverstoryNummer 1 - 2024
Home›Artikel›Willemsen Verzekeringen: ‘Daadkracht in verzekeringen en financiële diensten’

Willemsen Verzekeringen: ‘Daadkracht in verzekeringen en financiële diensten’

By Hans Eberson
24 januari 2024
1046
0
Share:

Willemsen Verzekeringen maakt groeiverwachtingen waar

Toen Gaico Willemsen het jaren geleden in een artikel in Change Your Business had over de toekomstige ontwikkeling van zijn onafhankelijk fullservice advieskantoor, sprak hij een heldere groeiverwachting uit. Vijf jaar later maakt hij die voorspelling meer dan waar.

Familiebedrijf Willemsen Verzekeringen staat al ruim 35 jaar garant voor persoonlijke en onafhankelijke op maat gemaakte adviezen op het gebied van verzekeringen en financiële diensten voor bedrijven en particulieren. Het kantoor investeert in langdurige relaties met als doel het bieden van overzicht en financiële rust. “Wij hebben ons ontwikkeld tot een vertrouwd aanspreekpunt met kennis van zaken. Waar intermediairs in verzekeringsland steeds vaker worden opgeslokt door grote intermediairs kiezen wij hier juist bewust niet voor. Onze grootte is namelijk onze kracht”, vertelt Gaico Willemsen. “Daardoor blijven wij in staat om persoonlijke diensten te verlenen. Wij opereren onafhankelijk en transparant, we kennen onze klanten, ze kunnen hier op elk moment van de dag gewoon binnenlopen en ’s avonds en in het weekend hebben ze voor dringende zaken onze mobiele nummers. Ons doel is niet om de grootste in de regio te worden maar de beste service te blijven verlenen.”

Persoonlijk contact

Dat persoonlijke contact is de belangrijkste reden voor de groei. Kyra Willemsen: “Wij plukken de vruchten van het ‘rumoer’ bij grotere intermediairs. Door de consolidatie onder financieel adviseurs worden deze intermediairs te groot en de toegankelijkheid van advies afstandelijker. Deze verschuivingen willen klanten niet, zij denken daar anders over. Zij hebben hier niet zelf voor gekozen en herkennen zich niet meer in het kantoor waarvoor ze eerder hebben gekozen. Die klanten willen de adviseur persoonlijk kennen en niet bij een calamiteit in een langdurig belprogramma terechtkomen. Persoonlijk contact met iemand die jouw situatie kent, daar gaat het om, praten met de persoon die weet welke verzekeringen er lopen en die dus meteen een passend antwoord op je vraag heeft of een afspraak maakt om een en ander even met een kop koffie te bespreken. Digitaal is fijn, het kan het hele proces enorm versnellen, maar digitaal is niet de heilige graal. Natuurlijk hebben wij veel van onze processen ook digitaal georganiseerd, maar het persoonlijke contact staat voorop. En bedenk dat een advies altijd maatwerk is, want elke situatie is anders en die situaties kunnen veranderen.”

Familiebedrijf

Willemsen Verzekeringen is al ruim 35 jaar een familiebedrijf. Gaico begon ooit bij zijn zwager en inmiddels zijn de beide kinderen toegetreden in de zaak. “Dochter Kyra (26 jaar) werkt er al jaren als administratieve duizendpoot en heeft zich daarnaast gespecialiseerd in het verzekeren van vakantiehuizen in het buitenland”, vertelt Gaico. “Toen de groei doorzette heb ik eerder dan gepland vorig jaar een beroep moeten doen op mijn zoon Wout (23 jaar). Hij heeft de opleiding Financiële Dienstverlening afgerond en werkte al een aantal jaren bij een intermediair in Brabant. Ervaring opdoen bij een ander kantoor was een mooie aanloop naar ons bedrijf. Inmiddels is hij allround adviseur en heeft zich daarnaast gespecialiseerd in het verzekeren van kostbare eigendommen van vermogende particulieren en ondernemers. Henk Janssen verzorgt nog altijd met veel toewijding de backoffice en blijft de grote steun en toeverlaat van het kantoor.” Gaico werkt graag samen met andere familiebedrijven. “Hun kernwaarden zijn de onze. Familiebedrijven hebben een langetermijnvisie, continuïteit staat voorop, het gaat niet om de winst op korte termijn maar om duurzame groei. Ze hebben een heldere kijk op goede dienstverlening, het zijn experts in hun vakgebied, informeel en transparant, werken met korte lijnen en zijn door en door betrouwbaar. Wij zijn er van overtuigd dat lokaal onafhankelijk advies ook op de lange termijn toegevoegde waarde blijft bieden. Ik ben erg blij dat beide kinderen hebben gekozen voor ons bedrijf. Ik hoef ze vanzelfsprekend niet te motiveren, dit is hun toekomst en zo blijven opvolging en continuïteit gewaarborgd.”

Lokale betrokkenheid

Willemsen Verzekeringen is bovendien zeer betrokken bij de lokale samenleving. Wout Willemsen: “Natuurlijk hoort het steunen van plaatselijke verenigingen en mooie evenementen erbij.” Gaico vult aan: “Zo ondersteunen wij vele Nijmeegse evenementen en dragen wij betaald voetbalorganisatie N.E.C. al jaren een warm hart toe middels bord- en spelerssponsoring en delen we samen met andere ondernemers een businessloge. Ik heb bovendien zitting genomen in de adviesraad van de club. Daarnaast zijn we al een aantal jaren hoofdsponsor van RKSV Brakkenstein waar ik in het bestuur zat. Uiteraard zijn we ook aangesloten bij meerdere businessclubs in Nijmegen en omgeving, waar we de plaatselijke ondernemers ontmoeten.”

Financiële diensten

Willemsen werkt samen met businesspartners. “Een krachtig netwerk van specialisten, die elk op hun eigen vakgebied vanuit dezelfde filosofie als de onze, garant staan voor waardevolle en degelijke advisering. Denk aan een financieel planner, hypotheekadviseur, vermogensbeheerder of makelaar. Doel is om elke klant zo optimaal mogelijk van dienst te zijn op financieel gebied. Wij verwijzen door naar een specialist binnen ons netwerk en daar volgt geen aparte factuur voor.” Gaico Willemsen en zijn kinderen Kyra en Wout zijn klaar voor de uitdagingen die vrijwel dagelijks op hun pad komen. “Dit maakt ons vak boeiend. Ook wij investeren in de nieuwste ICT-middelen en blijven altijd op de hoogte van nieuwe wet- en regelgeving. Zo breiden wij onze diensten voortdurend uit. Ook dat is een reden voor onze groei, wij bieden een totaalconcept.”

Forse premiebesparing bij totaalvoorstel

Vaak zijn verzekeringen in de loop der jaren afgesloten bij verschillende (internet)verzekeraars, intermediairs of banken, waardoor het overzicht nogal eens ontbreekt. Onbewust zijn bedrijven of particulieren daardoor bijvoorbeeld al jaren dubbel verzekerd, onder- of juist oververzekerd of voor bepaalde zaken zelfs helemaal niet verzekerd. Wout: “Wij maken een duidelijk overzicht van alle lopende verzekeringen. Dat geeft helderheid. Daarmee verkennen wij de markt en dan ontvangt de klant een geheel vrijblijvend totaalvoorstel. We zien in de praktijk dat dit vaak, naast een aanzienlijke premiebesparing, ook betere dekkingen en zachtere clausules oplevert. We hebben daardoor relatief veel totaalrelaties en een heel laag royementspercentage. Discussie over onze verdiensten hebben we eigenlijk nooit. In onze dienstverlening hanteren we het hybride beloningsmodel: voor schadeverzekeringen op basis van provisie en voor financieel advies een factuur op basis van gewerkte uren. Is uw interesse gewekt, loop dan gerust eens binnen, bellen of mailen mag uiteraard ook.”

Previous Article

IJzer Advocaten: ‘Het bruist nu meer dan ...

Next Article

Nummer 1 – januari 2024

0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • ArtikelNummer 2 - 2016

    Stad, strand en historie Belgische kust imponeren

    17 juli 2016
    By c0d3br3ak
  • 5 jaar laterArtikelNummer 4 - 2020

    ‘Snelle, veilige en contactloze gezondheidscheck’

    29 december 2020
    By Hans Eberson
  • ArtikelNummer 3 - 2016

    Ditroph Seghers over duurzame participatie

    7 oktober 2016
    By c0d3br3ak
  • ArtikelNummer 4 - 2020

    Roel Kop en Marja Mertens: ‘Mediation vaak goedkoper en sneller’

    29 december 2020
    By Hans Eberson
  • ArtikelNummer 2 - 2019

    Simon de Luij: ‘Over de lange weg naar een eeuwig florerend bedrijf’

    15 mei 2019
    By Hans Eberson
  • ArtikelColumnNummer 5 - 2019

    Column Wouter van der Loon: ‘Mensen deugen meestal’

    12 december 2019
    By Hans Eberson

Leave a reply Reactie annuleren

0

Wellicht vindt u dit ook interressant

  • ArtikelColumnnummer 1 - 2021

    Column Roel Kop: ‘Een schikking verdient bijna altijd de voorkeur’

  • ArtikelNummer 1 - 2018

    Het gaat om vertrouwen, vertrouwen, vertrouwen

  • ArtikelNummer 1 - 2019

    Ron Evers – ‘Het draait altijd om een hete hamburger, een schoon restaurant en een vriendelijke bediening’

Change Your Business
  • Over
  • Adverteren
  • Contact
© 2025 Changeyourbusiness.nl | Met passie gerealiseerd door Codebreakers, Reclamebureau Nijmegen