Showroom Primetime ontbijtlocatie Ronald McDonald Businessclub: ‘De showroom is ons sprookjesboek’
Begin dit jaar fuseerden Primetime (eventtechniek) uit Cuijk en Thomas.nl (eventcreatie) uit Wijchen tot Primetime Eventtechniek + Eventstyling. Een volstrekt logische actie, want vanaf dat moment konden Patrick Michiels en Tom van Bergen hun klanten volledig ontzorgen op het gebied van techniek en styling van events, congressen en feesten. De samenvoeging was een grote operatie, die eigenlijk met de oplevering van de nieuwe showroom volledig is afgerond. Dus tijd voor een broodje en een kop koffie voor de leden van de Ronald McDonald businessclub.
Beide bedrijven hadden in het verleden in hun tak van sport een enorm trackrecord opgebouwd, maar beide hadden ze ook het gevoel dat ze iets misten. Tom: “Wij stonden garant voor de creatieve invulling van een event, maar voor de technische aspecten werd altijd een andere partij ingeschakeld, dat deden we niet zelf. Voor Patrick gold precies het omgekeerde, zij waren gespecialiseerd in alle techniek maar hadden geen creatieve stylisten in huis. We kwamen in contact en voelden al snel dat we hetzelfde doel hadden: het creëren van een ultieme beleving voor onze klanten. De fusie biedt onze klanten één loket voor de realisatie van een evenement dat op alle fronten uitsteekt boven de middelmaat, volledige ontzorging is het doel. Een volstrekt logische stap dus en bovendien uniek, want er is geen tweede bedrijf in Nederland die beide totaal verschillende disciplines van deze omvang en onze kwaliteit in huis heeft.”
VAN TWEE NAAR EEN
Het plan was prima, maar dan volgt de uitvoering, de daadwerkelijke samenvoeging. Thomas.nl verhuisde naar de panden Hapsebaan 2 en 4 in Cuijk. “Die verhuizing was pas het begin. Dan moeten er magazijnen worden bijgebouwd en logisch worden ingericht en moet er een nieuwe en grotere showroom komen. Het fysieke aspect is eigenlijk gewoon een kwestie van slim plannen, hard werken en dan ben je uiteindelijk waar je zijn wilt. Het samenvoegen van twee culturen is een ander dingetje. Er kwamen nieuwe medewerkers bij die moesten worden ingewerkt. Ook de oude medewerkers moesten aan elkaar wennen en leren omgaan met een volstrekt andere werkwijze. Normaal gesproken geldt op een locatie: ieder voor zich, als mijn werk maar zo snel mogelijk voor elkaar komt, andere leveranciers staan op het tweede plan. Onze projectleiders leerden hun kennis en kunde te spreiden over techniek, styling en decor. Dat kost tijd, dat vraagt om aanpassingen, niet alleen in planning en logistiek, zodat je elkaar niet voor de voeten loopt, maar bijvoorbeeld ook in gedrag. Medewerkers die gewend waren om zich alleen bezig te houden met rigging, licht, beeld en geluid hadden nu collega’s die zich toelegden op decoratie, indeling van de ruimte en alle zaken die te maken hebben met omgevingspsychologie. De kleur van het licht, de entree, de routing, alles dat van invloed is op sturing van menselijk gedrag. Wij willen namelijk dat de gasten van onze klanten zich vanaf het moment dat ze arriveren op hun gemak zijn en zich prettig voelen, dat de omgeving stijlvol, sfeervol en smaakvol is. Passend bij het event dat ze bezoeken, van een congres tot een Open Dag op de universiteit, van een jubileumfeest tot en met een tuinparty of zelfs een begrafenis. Die gewenningsperiode hebben we naar ons idee nu wel achter de rug. Er is altijd ruimte voor verbetering en finetuning, maar dat hoort er in ons vak gewoon bij. We leren nog elke dag.”
SHOWROOM
De showroom is het plaatje van het bedrijf, ons sprookjesboek. “Daar zien bezoekers niet alleen voorbeelden van wat er allemaal mogelijk is, maar brengen we ze ook op ideeën. We laten ze een dwarsdoorsnede zien van kleuren en vormen, van moderne techniek en van de look & feel van een evenement. We laten er zien wie we zijn en wat we kunnen.” De fusie is volgens Tom van Bergen en Patrick Michiels een succes. “Normaal is dit een rustige periode in het jaar. Ik kan je vertellen dat het op dit moment alle hens aan dek is en ook de agenda voor de komende maanden is aardig gevuld. Wat de bezoekers van de ontbijtbijeenkomst van de showroom vonden? Prachtig, we hoorden eigenlijk alleen maar positieve geluiden en daar doen we het voor.” Benieuwd? Kijk op www.primetime.nl of bel voor een afspraak.