Changeyourbusiness.nl

Top Menu

  • Over
  • Adverteren
  • Contact

Main Menu

  • Home
  • Nieuws
  • Change
  • Over
  • Adverteren
  • Contact

logo

  • Home
  • Nieuws
  • Change
ArtikelNummer 4 - 2016
Home›Artikel›Maya Smits: ‘We passen onze strategie aan de marktvraag aan’

Maya Smits: ‘We passen onze strategie aan de marktvraag aan’

Door c0d3br3ak
3 december 2016
1042
0
Deel:

Banken zijn voortdurend in beweging. Om te voldoen aan voortdurende wijzigingen in wet- en regelgeving, maar vooral om klaar te zijn voor de steeds veranderende marktvraag. Maya Smits staat midden tussen deze ontwikkelingen.

ING vaart een nieuwe zakelijke koers. Zo’n koerswijziging komt tot stand na uitvoerige gesprekken met klanten; wat vinden zij belangrijk, wat willen ze in de dienstverlening van hun bank geoptimaliseerd zien? “Die signalen pikken we op en zetten we om in acties. Uit de laatste enquêtes kwam naar voren dat klanten hun vragen graag snel beantwoord willen zien, dat ze overzicht willen hebben over hun financiële flexibiliteit (bijvoorbeeld over openstaande debiteuren en crediteuren) en ze willen indien nodig snel toegang tot onze bankexperts. Dat hebben we geregeld door onze zakelijke mobiel bankieren app te vernieuwen. Die app gaat in een pilot voor 1.000 klanten van start in februari 2017.

Geïnteresseerd in deelname? Aanmelden kan via www.ing.nl/directvooruit.”

DOELSTELLING
Digitale omgevingen worden ook in het bancaire proces steeds belangrijker. “Digitale processen die zaken vereenvoudigen of toegankelijker maken. Klanten die

‘Ik netwerk graag, vind het leuk om mensen met elkaar te verbinden’

geïnteresseerd zijn in een zakelijke krediet kunnen hun vraag digitaal neerleggen. Als ze ervoor zorgen dat alle benodigde bescheiden worden meegestuurd, krijgen ze binnen 24 uur een reactie en kan het krediet op hun rekening worden gestort. Hun verzoek wordt door een groot team achter de schermen beoordeeld en zij zorgen ook waar wenselijk voor advies. De klant heeft daarbij één aanspreekpunt, die hen door het gehele proces bege-

‘In februari 2017 gaat een vernieuwde zakelijke app van start’

leidt. Dat blijft ook altijd onze doelstelling: onze strategie aanpassen aan de marktvraag en om klanten zo in een brede dienstverlening optimaal te bedienen. Zo efficiënt mogelijk, maar wel vanuit een warme betrokkenheid.”

LOKAAL AANWEZIG
De adviseurs van ING hebben als taak lokaal zichtbaar en aanwezig te zijn. “Daarnaast kunnen klanten ons altijd in ons kantoor aan de Mariënburg bezoeken. Er is altijd een adviseur aanspreekbaar. De dienstverlening aan de zakelijke markt is inderdaad breed. We bestrijken het gehele zakelijke speelveld, van bedrijfsovernames, uiteenlopende vormen van financieringen, verschaffen van werkkapitaal, voorraad financiering, financiering van groei, het bijstaan van familiebedrijven kortom alles wat er in de zakelijke markt speelt. Voor mij is dat de ultieme uitdaging. Niet alleen voeling houden met de markt, maar ook echt voor oplossingen zorgen. Ik ben een echt klantenmens, ik netwerk graag, vind het leuk om mensen met elkaar te verbinden, in gesprek te gaan en inzicht te krijgen in wat er binnen bedrijven speelt. Je kunt als bankier echt in de keuken kijken en een bijdrage leveren aan het succes van een bedrijf.”

BUSINESSBOOST
Klanten helpen begint in de optiek van Maya Smits met communicatie, het voortdurend in gesprek blijven, dichtbij de ondernemers staan. “Onze ervaringen met ondernemersbijeenkomsten zijn erg goed. Door het sparren met ondernemers tijdens een businessboost, ontstaat een uniek soort feedback, die zeer waardevol is gebleken. Ook in 2017 organiseren we weer een businessboost voor ondernemers.”

Vorige artikel

Column Wouter van der Loon

Volgende artikel

Sander Hendrix en Aïda Papilaja- Hendrix krijgen ...

0
Delen
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0

Gerelateerde artikelen Meer van deze auteur

  • ArtikelColumnnummer 2 - 2022

    Column Wouter van der Loon: ‘Over solidariteit en identiteit’

    5 juli 2022
    Door Hans Eberson
  • Over de idylle van een buitenplaats en de verwoesting van oorlog
    ArtikelNummer 1 - 2018

    Over de idylle van een buitenplaats en de verwoesting van oorlog

    8 februari 2018
    Door c0d3br3ak
  • Artikelnummer 3 - 2020

    ‘Invoering is slechts een kwestie van politieke wil’

    11 november 2020
    Door Hans Eberson
  • ArtikelNummer 1 - 2017

    ‘Bestaan uitzendbureaus over tien jaar nog wel ?’

    11 februari 2017
    Door c0d3br3ak
  • ArtikelNummer 1 - 2016

    Cybersecurity hard noodzakelijk

    2 mei 2016
    Door c0d3br3ak
  • ArtikelColumnNummer 4 - 2020

    Column Wouter van der Loon: ‘Naalden’

    29 december 2020
    Door Hans Eberson

Plaats een reactie Reactie annuleren

0

Wellicht vindt u dit ook interressant

  • ArtikelColumnnummer 1 - 2020

    Column Nadine Maters: ‘Afscheid nemen bestaat niet’

  • Artikelnummer 1 - 2023

    ‘Nieuwe toernooien, thematische exposities en een film’

  • ArtikelNummer 3 - 2018

    Maurice Traa (Auto Traa BV) over de reden van het succes

Change Your Business
  • Over
  • Adverteren
  • Contact
© 2022 Changeyourbusiness.nl | Met passie gerealiseerd door Codebreakers, Reclamebureau Nijmegen