Column John Meijering: ‘Een wereld zonder Google, kunt u het zich nog voorstellen?’

De juiste content schrijven en die effectief inzetten op alle kanalen wordt steeds belangrijker. In zes columns gaan we in op het effectief inzetten van de verschillende kanalen. In de laatste column gaan we in op de strategie die hoort bij de mix van online kanalen. Veel leesplezier!
Het belang van content op maat neemt toe en wanneer wij aan content op maat denken, denken wij direct aan een hele grote speler op dit gebied: Google. Vandaag de dag is Google niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Ieder van ons maakt steeds meer gebruik van de diensten van Google. In de afgelopen twintig jaar is Google dan ook uitgegroeid van startup tot een van de meest invloedrijke multinationals van de 21e eeuw.
Ondanks dat Google dagelijks 5,6 miljard zoekopdrachten verwerkt, zijn ze lang niet meer alleen een zoekmachine. Zo is Google ook eigenaar van YouTube, ontwikkelen ze het besturingssysteem Android en beheert het veelgebruikte Googlediensten als Gmail, Business en Google Maps. Kortom: Google is er altijd en overal en verzameld op deze manier veel data over ons allemaal.
Dat Google in Nederland verreweg de populairste zoekmachine is, is algemeen bekend. Zo populair dat zij in het eerste kwartaal van 2019 in Nederland een waanzinnig marktaandeel van 96% hadden. Ter vergelijking: De nummer 2 in Nederland, zoekmachine Bing, had in diezelfde periode een marktaandeel van 4,85%. Wilt u dat uw website gevonden wordt door relevante personen binnen uw doelgroep, dan moet de website de richtlijnen en eisen van Google respecteren. Hier wordt de website niet alleen beter en relevanter vindbaar door, maar zal ook het adverteren in Google goedkoper en dus effectiever worden.
Emixion helpt organisaties met de ontwikkeling van een online marketingstrategie en zet hiervoor vanzelfsprekend veel Google in. Door ons te richten op de voor u relevante gebruikers (lees: potentiële klanten), het onlinegedrag en uw business opstellingen zorgen wij voor de juiste effectiviteit. Hierdoor bereiken wij de juiste persoon, binnen juiste doelgroepen, op het juiste apparaat, met de juiste boodschap hoog en effectief via Google. Hierbij is het belangrijk dat naast de voor de hand liggende onderwerpen ook de minder voor de hand liggende onderwerpen onderdeel worden van de content strategie. Wij noemen dat zelf de lamp-en-licht methodiek. We gaan er daarbij vanuit dat mensen een ‘lamp’ willen kopen, omdat zij een gerichte behoefte aan ‘licht’ hebben. Zoeken in Google wordt hiermee echt op maat vinden en dat heeft een zeer hoge impact op de effectiviteit en de vooraf bepaalde KPI’s.
De online wereld zal blijven vernieuwen en zal voor verrassingen blijven zorgen. Benieuwd wat social media ons gaat brengen in de toekomst? Stay tuned for our next column…
Wilt u de online vindbaarheid van uw website verbeteren en zo effectief mogelijk uw doelgroepen bereiken en activeren? Wilt u een professionele aanpak en uitstraling? Maar wilt u of kunt u hier zelf geen tijd aan besteden? Emixion is er graag voor u! Wij verbeteren de online vindbaarheid, effectiviteit en meetbaarheid, terwijl u zich kunt richten op wat voor u echt belangrijk is: de core business van uw organisatie!
Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact met ons op voor een goede kop koffie en een vrijblijvend gesprek.
John Meijering, Emixion
Kerkenbos 1052B, 6546 BB Nijmegen
+31 (0) 24 – 348 29 16
welkom@emixion.nl