John Meijering (Emixion) en Bob Rutgers (PMC Invest): ‘Veranderen doe je samen’
Alleen denk je snel te gaan, maar samen kom je echt verder. Met dat motto ondernemen Bob Rutgers en John Meijering al jaren en met succes! Samen investeren, delen en renderen. Vergaande relaties zonder winstoogmerk die leiden tot meer succes, meer flexibiliteit en grote stabiliteit. Mee veranderen met je relaties en altijd gaan voor drie glimlachjes: je team, je opdrachtgevers en jezelf blij maken en houden. Lees hoe PMC Invest en Emixion deze principes al jaren hanteren en ervaar hoe deze leiden tot succes.
Samen kom je verder!
“Binnen een tijdsbestek van drie uur was ik verhuisd”, vertelde John van Emixion onlangs enthousiast op een netwerkbijeenkomst op de net nieuwe locatie op het Kerkenbos 1103C van Emixion. In 2010 hoorde Bob via een relatie dat John op zoek was naar een grotere bedrijfsruimte. Hij besloot direct contact op te nemen, ook omdat hij net een bedrijfsruimte met internet beschikbaar had. Na een bezoek aan de toenmalige locatie en daarop aansluitend een bezoek aan de nieuwe locatie werd direct de verhuisploeg ingeschakeld. De nieuwe locatie voldeed volledig aan de wensen en behoeften voor het snelgroeiende Emixion. Nog dezelfde week was de verhuizing volledig gerealiseerd!
Rooskleurig
Elf jaar later, vier verhuizingen verder en na veel groei staat de relatie sterker dan ooit. Mede door de hoge pieken en de dalen die John en Bob samen hebben meegemaakt. Maar nu, met een volledig gemoderniseerd kantoor van PMC Invest, is Emixion echt klaar voor de volgende stap. Emixion heeft de missie om heel Nederland roze te laten kleuren. Maar ook PMC Invest timmert flink aan de weg. Door de juiste investeringen, modernisering en verduurzaming van vastgoed, toekomstbestendige overeenkomsten, samenwerken en meedenken met relaties wacht ook PMC Invest een rooskleurige toekomst. Deze zekerheid draagt ook bij aan de toekomst van haar huurders.
Samen investeren en renderen
“Samen (online) investeren en maximaal renderen.” Met die gedachte werkt Emixion vanaf de start in mei 2005. Dit pakte positief uit toen COVID-19 om de hoek kwam kijken. John Meijering: “We merkten dat opdrachtgevers terughoudend waren en de bevestigingen van nieuwe opdrachten veelal werden uitgesteld. Om die reden hebben we geanticipeerd op deze bijzondere situatie. Wij mochten voor sommige opdrachtgevers al werken voor een vast bedrag per maand. Door deze manier van werken hadden we al ervaren dat de klanttevredenheid groter was en er sneller resultaat werd behaald. Om die reden is versneld WaaS en MaaS in het leven geroepen. Als afgeleide van de term SaaS (Software as a Service) hebben wij dit vertaald naar ‘Website as a Service’ en ‘Marketing as a Service’. Hierdoor zijn wij in staat langdurige en toekomstbestendige oplossingen aan te bieden met een lage investeringsdrempel voor onze opdrachtgevers”, legt John uit. “Zo zijn onze opdrachtgevers verzekerd van continuïteit en krijgen voortschrijdend inzicht en creativiteit de ruimte.”
MaaS en WaaS
Software, internet- en Googlerichtlijnen zijn constant onderhevig aan verandering, door WaaS en MaaS kan hier doorlopend op geanticipeerd worden en kunnen opdrachtgevers hierin meegroeien. “Daarnaast creëren we voor onszelf een zekerheid om continu te investeren in het verbeteren van het product, namelijk online resultaat! Door dit ook in te zetten op de marketingprojecten zijn wij gelukkig niet meer de leverancier, maar veel meer de samenwerkende partner. Onze adviezen gaan verder dan een voorstel voor een investering van een bepaald bedrag in een bepaald systeem. De adviezen en strategieën zijn gebouwd op meer dan 16 jaar ervaring, de doelen en behoeften en wensen van onze opdrachtgevers op lange termijn. Wij kijken niet alleen naar vandaag, maar zeker ook naar morgen en de (nabije) toekomst. Daar nemen we onze opdrachtgevers in mee, zodat deze aangesloten blijven en de samenwerking leuk en interactief blijft.”
Betere resultaten
Uiteraard had de implementatie hiervan veel gevolgen. John: “Onze organisatie moest aangepast worden en ook onze opdrachtgevers moesten kennismaken met onze nieuwe werkwijze. Ondanks dat wij al veel langdurige relaties hadden, ging de transitie van losse projecten naar doorlopende projecten zeker niet vanzelf. We zien nu dat de opdrachtgevers waarbij we werken met WaaS of MaaS succesvoller zijn, de samenwerking veel leuker is, maar nog belangrijker de resultaten zijn beter! We kunnen ons nu nóg meer inzetten en richten op het succesvol maken en uitbouwen van het online succes en we zijn daarmee echt een verlengstuk van onze opdrachtgevers.”
Vergaande relaties zonder direct winstoogmerk
‘Wij van PMC Invest kijken naar een potentiële huurder als een relatie”, aldus Bob Rutgers. “Waarbij de prioriteit ligt op flexibiliteit en een langdurige relatie, in plaats van een winstoogmerk. Natuurlijk zijn wij een commerciële onderneming, maar PMC Invest ziet winst als een gevolg van bewuste acties”, legt Bob Rutgers trots uit op de netwerkbijeenkomst op de nieuwe locatie van Emixion. Hiermee schetst Bob een duidelijk beeld van het belang van goede en vergaande samenwerking met relaties. “Natuurlijk gaat er eens wat mis, maar dat lossen wij dan snel en graag op. Wij gaan samenwerkingen aan op ons gevoel. PMC Invest is de ontwikkelaar en investeerder die nét dat stapje extra zet.” Precies dat is waar Bob Rutgers zo trots op is, de vele langdurige en toekomstbestendige samenwerkingen. Om deze reden ziet PMC Invest ook weinig tot geen verloop onder haar huurders.
Drie glimlachjes
Voor zowel Emixion als PMC Invest gelden de drie glimlachjes. “Het effect van focussen op langdurige samenwerkingen resulteert altijd in glimlachjes. Tevreden opdrachtgevers, tevreden medewerkers en zelf een glimlach op je gezicht is waar je het echt voor doet! De weg van de lange adem, vertrouwen en loyaliteit blijkt toch maar weer de sleutel tot succes.”
Ben jij op zoek naar oplossingen met een glimlach? Voor PMC Invest ga naar de website www.pmcinvest.nl of mail via info@pmcinvest.nl, voor Emixion ga naar www.emixion.nl of mail via welkom@emixion.nl.