Changeyourbusiness.nl

Top Menu

  • Over
  • Adverteren
  • Contact

Main Menu

  • Home
  • Nieuws
  • Change
  • Over
  • Adverteren
  • Contact

logo

  • Home
  • Nieuws
  • Change
ColumnNummer 4 - 2017
Home›Column›Column Robert de Vries

Column Robert de Vries

Door c0d3br3ak
5 oktober 2017
902
0
Deel:

Getting the job done

‘Getting the job done’. Uiteindelijk is dat wat we voor onze klanten doen. Zij hebben een behoefte en wij vullen die in en krijgen daarvoor betaald.

Een simpel voorbeeld. Stel je verkoopt milkshakes. Elke ochtend en elke avond is het druk, maar je wilt toch graag je omzet verhogen. Je biedt meer smaken aan. Je maakt je shakes romiger. Je maakt reclame op grote billboards, maar geen van deze acties verhoogt je omzet. Dus je gaat maar eens aan de klant vragen waarom ze bij jou de milkshake kopen. Is de prijs goed, is de smaak goed, hebben de klanten honger, of juist alleen zin in iets lekkers. Maar ook dit levert vaak niet de gewenste informatie.

Wat helpt dan wel?
Wat is de taak die verricht moet worden en welk product/dienst (in dit geval de milkshake) kan hiervoor worden ‘ingehuurd’. Na lang vragen kom je erachter dat de klant elke ochtend een half uur in de file staat en net voordat de klant op het werk aankomt weer honger heeft. De klant zoekt iets om de tijd door te komen en geen honger te krijgen. Je potentiële klant heeft al verschillende dingen geprobeerd, zoals een banaan, broodje en chocolade. Maar geen enkel product verricht de taak zo goed als de milkshake. Die is precies zo dik, dat het moeite kost om te drinken. De stukjes vrucht in de milkshake maken het nog extra leuk en het kost ongeveer 20 minuten om de milkshake weg te werken, zo ongeveer de tijd dat het kost om op het werk te komen. En je klant heeft geen honger als hij op kantoor aankomt. Nu weet je wat voor milkshake je aan kan bieden. Een dikkere milkshake met stukjes fruit of noten. Je omzet in de ochtend neemt toe, maar wat doe je met de middag?

Stel je hebt je kind van school opgehaald, je gaat samen een hamburger eten en je bestelt een milkshake voor je kind. Je wilt alleen binnen 10 minuten weer weg zijn, want je hebt nog meer te doen. Je wilt natuurlijk ook niet dat je de milkshake, die je kind voor de helft op heeft, weg moet gooien. Tegen het einde van de dag is de vraag anders dan in de ochtend. In de avond wil je je kind zien genieten van de milkshake, maar wel binnen 10 minuten. ’s Avonds moet de milkshake daarom minder dik zijn dan in de ochtend en dus makkelijk te drinken.
Een keer praten? Mail mij via robert@ex-nihilo.eu.

Robert de Vries
Ex Nihilo
Transfer Pricing & Business Analysis
www.ex-nihilo.eu

Vorige artikel

A wonderful Christmas, together as one

Volgende artikel

De intelligente luchthaven is meer dan een ...

0
Delen
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0

Gerelateerde artikelen Meer van deze auteur

  • ColumnNummer 3 - 2017

    Column Roald Bergamin

    1 juli 2017
    Door c0d3br3ak
  • ArtikelColumnnummer 2 - 2022

    Column Roel Kop: ‘Is schieten, altijd verliezen?’

    5 juli 2022
    Door Hans Eberson
  • ArtikelColumnnummer 3 - 2021

    Column Roel Kop: ‘Verplichte vaccinatie?’

    12 oktober 2021
    Door Hans Eberson
  • Succes is de combi van visie en actie
    CoverstoryNummer 4 - 2017

    Succes is de combi van visie en actie

    5 oktober 2017
    Door c0d3br3ak
  • ArtikelColumnNummer 2 - 2019

    Column Siv van Hegelsom: Ik sta er nog steeds

    15 mei 2019
    Door Hans Eberson
  • ColumnNummer 4 - 2017

    Column Roald Bergamin

    5 oktober 2017
    Door c0d3br3ak

Plaats een reactie Reactie annuleren

0

Wellicht vindt u dit ook interressant

  • “Duurzaamheid moet ook leuk zijn”
    ArtikelNummer 2 - 2018

    “Duurzaamheid moet ook leuk zijn”

  • ArtikelNummer 4 - 2016

    Mathieu Fluit over anticyclisch ondernemen

  • ArtikelNummer 1 - 2017

    Spectaculaire opening Story Nijmegen

Change Your Business
  • Over
  • Adverteren
  • Contact
© 2022 Changeyourbusiness.nl | Met passie gerealiseerd door Codebreakers, Reclamebureau Nijmegen