Changeyourbusiness.nl

Top Menu

  • Over
  • Adverteren
  • Contact

Main Menu

  • Home
  • Nieuws
  • Change
  • Over
  • Adverteren
  • Contact

logo

  • Home
  • Nieuws
  • Change
ArtikelblogNieuws
Home›Artikel›Hoeveel veranderingen kun je eigenlijk aan?

Hoeveel veranderingen kun je eigenlijk aan?

By Hans Eberson
4 maart 2022
372
0
Share:

Het zijn uitdagende tijden. Hebben we net de voorlopig laatste lockdown achter de rug, leek de wereld weer terug te keren naar het nieuwe normaal, worden we door Rusland in een mondiale crisis gestort. Hoe de uitkomst van de Russische inval in Oekraïne zal verlopen is nog ongewis, dat het ons allemaal hard zal raken is zeker.

Niet alleen bedrijven, ook de individuele consument zal moeten leren omgaan met nieuwe uitdagingen. Bijvoorbeeld een nieuwe energiecrisis, met als zeker gevolg dat brandstofprijzen nog verder door het dak zullen gaan. Maar ook reisbeperkingen, verstoring van logistieke processen en voor veel bedrijven een volledig nieuwe marktsituatie. Wie exporteert naar Belarus, Rusland of Oekraïne ziet zijn verdienmodel instorten. Wie producten uit die landen importeert zal de komende tijd moeten leren leven met vele onzekerheden. De financiële restricties die de EU aan die landen heeft opgelegd maakt de situatie alleen nog maar complexer. Nou is er geen enkele onduidelijkheid over de noodzaak van deze maatregelen, Rusland gaat zijn boekje ver te buiten en besliste en harde reacties zijn onvermijdelijk.

Deze situatie vraagt opnieuw veel van de flexibiliteit van zowel consumenten als ondernemers. Er is een grens aan de hoeveelheid veranderingen die ondernemingen tegelijkertijd of snel achter elkaar kunnen behappen. Wordt het elastiek te ver uitgerekt, dan knapt het. Dat voorkom je door prioriteit te geven aan zaken die nu meteen geregeld moeten worden. Minder urgente veranderingen mogen op de lange baan. Op dit moment is alles urgent en niks normaal, dus dat vraagt ook om abnormale maatregelen. Die zijn voor elke ondernemer en elk bedrijf anders. Zeker is dat deze mondiale crisis opnieuw een zware wissel zal trekken op de flexibiliteit en creativiteit van ondernemingen. We leven in spannende tijden, wat mij betreft te spannende tijden.

Previous Article

‘Jongeren vinden drie dagen werken wel genoeg’

Next Article

Het recht op eerlijke informatie

0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • ArtikelColumnNummer 1 - 2017

    Column Jack Jansen

    11 februari 2017
    By c0d3br3ak
  • ArtikelColumnnummer 1 - 2021

    Wouter van der Loon: ‘Vadertje Staat’

    20 april 2021
    By Hans Eberson
  • ArtikelBorrelNummer 3 - 2018

    Let the sun shine in!

    24 augustus 2018
    By c0d3br3ak
  • ArtikelColumnNummer 4 - 2020

    Column John Meijering: ‘Maak kennis met Opportuna!’

    29 december 2020
    By Hans Eberson
  • Artikelnummer 1 - 2020

    Kompas Veiligheidsgroep: ‘We zijn een kennisinstituut op het gebied van veiligheid’

    2 februari 2020
    By Hans Eberson
  • ArtikelColumnnummer 1 - 2022

    column John Meijering: Online succes start met veel ‘..tjes op de i’

    23 maart 2022
    By Hans Eberson

Leave a reply Reactie annuleren

0

Wellicht vindt u dit ook interressant

  • ArtikelNummer 2 - 2017

    Mission Command over ervaringsleren als trainingsmethodiek

  • Magazinenummer 1 - 2022

    Nummer 1 – Voorjaar 2022

  • Artikelnummer 1 - 2021

    ‘Thuiswerken is inmiddels volledig geaccepteerd’

Change Your Business
  • Over
  • Adverteren
  • Contact
© 2025 Changeyourbusiness.nl | Met passie gerealiseerd door Codebreakers, Reclamebureau Nijmegen