Changeyourbusiness.nl

Top Menu

  • Over
  • Adverteren
  • Contact

Main Menu

  • Home
  • Nieuws
  • Change
  • Over
  • Adverteren
  • Contact

logo

  • Home
  • Nieuws
  • Change
ArtikelblogNieuws
Home›Artikel›Hoeveel veranderingen kun je eigenlijk aan?

Hoeveel veranderingen kun je eigenlijk aan?

Door Hans Eberson
4 maart 2022
108
0
Deel:

Het zijn uitdagende tijden. Hebben we net de voorlopig laatste lockdown achter de rug, leek de wereld weer terug te keren naar het nieuwe normaal, worden we door Rusland in een mondiale crisis gestort. Hoe de uitkomst van de Russische inval in Oekraïne zal verlopen is nog ongewis, dat het ons allemaal hard zal raken is zeker.

Niet alleen bedrijven, ook de individuele consument zal moeten leren omgaan met nieuwe uitdagingen. Bijvoorbeeld een nieuwe energiecrisis, met als zeker gevolg dat brandstofprijzen nog verder door het dak zullen gaan. Maar ook reisbeperkingen, verstoring van logistieke processen en voor veel bedrijven een volledig nieuwe marktsituatie. Wie exporteert naar Belarus, Rusland of Oekraïne ziet zijn verdienmodel instorten. Wie producten uit die landen importeert zal de komende tijd moeten leren leven met vele onzekerheden. De financiële restricties die de EU aan die landen heeft opgelegd maakt de situatie alleen nog maar complexer. Nou is er geen enkele onduidelijkheid over de noodzaak van deze maatregelen, Rusland gaat zijn boekje ver te buiten en besliste en harde reacties zijn onvermijdelijk.

Deze situatie vraagt opnieuw veel van de flexibiliteit van zowel consumenten als ondernemers. Er is een grens aan de hoeveelheid veranderingen die ondernemingen tegelijkertijd of snel achter elkaar kunnen behappen. Wordt het elastiek te ver uitgerekt, dan knapt het. Dat voorkom je door prioriteit te geven aan zaken die nu meteen geregeld moeten worden. Minder urgente veranderingen mogen op de lange baan. Op dit moment is alles urgent en niks normaal, dus dat vraagt ook om abnormale maatregelen. Die zijn voor elke ondernemer en elk bedrijf anders. Zeker is dat deze mondiale crisis opnieuw een zware wissel zal trekken op de flexibiliteit en creativiteit van ondernemingen. We leven in spannende tijden, wat mij betreft te spannende tijden.

Vorige artikel

‘Jongeren vinden drie dagen werken wel genoeg’

Volgende artikel

Het recht op eerlijke informatie

0
Delen
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0

Gerelateerde artikelen Meer van deze auteur

  • Perfecte fiets- en congresprofilering regio Arnhem-Nijmegen
    ArtikelNummer 3 - 2017

    Perfecte fiets- en congresprofilering regio Arnhem-Nijmegen

    1 juli 2017
    Door c0d3br3ak
  • ArtikelNummer 4 - 2020

    Peter Paul Geraeds (PP Personeelsdiensten): ‘Het komt altijd goed’

    29 december 2020
    Door Hans Eberson
  • ArtikelColumnnummer 2 - 2022

    Column Wouter van der Loon: ‘Over solidariteit en identiteit’

    5 juli 2022
    Door Hans Eberson
  • ArtikelColumnNummer 5 - 2019

    Column Nadine Maters: ‘Toekomstperspectief in perspectief’

    12 december 2019
    Door Hans Eberson
  • ArtikelNummer 1 - 2016

    Gerry Kroeze (Kbma) over serieuze dips en mooi herstel

    2 mei 2016
    Door c0d3br3ak
  • Artikelnummer 1 - 2020

    ‘Highlights from MANNA & Blue’

    2 februari 2020
    Door Hans Eberson

Plaats een reactie Reactie annuleren

0

Wellicht vindt u dit ook interressant

  • ColumnNummer 1 - 2018

    Column Roald Bergamin

  • ‘Conflicten, hoe ga je er mee om?’
    ArtikelNummer 2 - 2020

    Hoe maak je van veranderen een succes?

  • ArtikelNummer 2 - 2016

    ‘De meerwaarde van de fusie wordt nu zichtbaar’

Change Your Business
  • Over
  • Adverteren
  • Contact
© 2022 Changeyourbusiness.nl | Met passie gerealiseerd door Codebreakers, Reclamebureau Nijmegen