Changeyourbusiness.nl

Top Menu

  • Over
  • Adverteren
  • Contact

Main Menu

  • Home
  • Nieuws
  • Change
  • Over
  • Adverteren
  • Contact

logo

  • Home
  • Nieuws
  • Change
ArtikelblogNieuws
Home›Artikel›Hoeveel veranderingen kun je eigenlijk aan?

Hoeveel veranderingen kun je eigenlijk aan?

Door Hans Eberson
4 maart 2022
175
0
Deel:

Het zijn uitdagende tijden. Hebben we net de voorlopig laatste lockdown achter de rug, leek de wereld weer terug te keren naar het nieuwe normaal, worden we door Rusland in een mondiale crisis gestort. Hoe de uitkomst van de Russische inval in Oekraïne zal verlopen is nog ongewis, dat het ons allemaal hard zal raken is zeker.

Niet alleen bedrijven, ook de individuele consument zal moeten leren omgaan met nieuwe uitdagingen. Bijvoorbeeld een nieuwe energiecrisis, met als zeker gevolg dat brandstofprijzen nog verder door het dak zullen gaan. Maar ook reisbeperkingen, verstoring van logistieke processen en voor veel bedrijven een volledig nieuwe marktsituatie. Wie exporteert naar Belarus, Rusland of Oekraïne ziet zijn verdienmodel instorten. Wie producten uit die landen importeert zal de komende tijd moeten leren leven met vele onzekerheden. De financiële restricties die de EU aan die landen heeft opgelegd maakt de situatie alleen nog maar complexer. Nou is er geen enkele onduidelijkheid over de noodzaak van deze maatregelen, Rusland gaat zijn boekje ver te buiten en besliste en harde reacties zijn onvermijdelijk.

Deze situatie vraagt opnieuw veel van de flexibiliteit van zowel consumenten als ondernemers. Er is een grens aan de hoeveelheid veranderingen die ondernemingen tegelijkertijd of snel achter elkaar kunnen behappen. Wordt het elastiek te ver uitgerekt, dan knapt het. Dat voorkom je door prioriteit te geven aan zaken die nu meteen geregeld moeten worden. Minder urgente veranderingen mogen op de lange baan. Op dit moment is alles urgent en niks normaal, dus dat vraagt ook om abnormale maatregelen. Die zijn voor elke ondernemer en elk bedrijf anders. Zeker is dat deze mondiale crisis opnieuw een zware wissel zal trekken op de flexibiliteit en creativiteit van ondernemingen. We leven in spannende tijden, wat mij betreft te spannende tijden.

Vorige artikel

‘Jongeren vinden drie dagen werken wel genoeg’

Volgende artikel

Het recht op eerlijke informatie

0
Delen
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0

Gerelateerde artikelen Meer van deze auteur

  • ICT gaat om betrouwbaarheid, beschikbaarheid en veiligheid
    ArtikelNummer 5 - 2017

    ICT gaat om betrouwbaarheid, beschikbaarheid en veiligheid

    14 december 2017
    Door c0d3br3ak
  • Artikelnummer 3 - 2022

    Kjeld van Dijk: ‘Eerste event (High-tech, voor een betere toekomst?) krijgt vervolg’

    16 november 2022
    Door Hans Eberson
  • ArtikelNummer 1 - 2016

    Over leiderschap en JFK

    2 mei 2016
    Door c0d3br3ak
  • Kijk, luister, toets en schakel (soms) professionals in
    ArtikelNummer 4 - 2017

    Kijk, luister, toets en schakel (soms) professionals in

    5 oktober 2017
    Door c0d3br3ak
  • ArtikelNummer 2 - 2019

    Drukkerij Luxor: ‘Al 50 jaar dé drukkerij voor ondernemend Nijmegen‘

    15 mei 2019
    Door Hans Eberson
  • ArtikelColumnnummer 3 - 2019

    Column Nadine Maters: ‘Belastingen en rendement’

    3 juli 2019
    Door Hans Eberson

Plaats een reactie Reactie annuleren

0

Wellicht vindt u dit ook interressant

  • Veranderen is (g)een kunst
    ColumnNummer 1 - 2019

    Voorwoord Hans Eberson – Van CEO naar ZZP-er

  • ArtikelCoverstoryNummer 2 - 2019

    Cyril Spiertz: ‘Als ervaringsdeskundige weet ik wat cliënt voelt’

  • ArtikelNummer 5 - 2018

    MANNA en Hotel Blue vieren Kerst: ‘The most wonderful time of the year’

Change Your Business
  • Over
  • Adverteren
  • Contact
© 2022 Changeyourbusiness.nl | Met passie gerealiseerd door Codebreakers, Reclamebureau Nijmegen