Changeyourbusiness.nl

Top Menu

  • Over
  • Adverteren
  • Contact

Main Menu

  • Home
  • Nieuws
  • Change
  • Over
  • Adverteren
  • Contact

logo

  • Home
  • Nieuws
  • Change
ArtikelblogNieuws
Home›Artikel›Hoeveel veranderingen kun je eigenlijk aan?

Hoeveel veranderingen kun je eigenlijk aan?

By Hans Eberson
4 maart 2022
343
0
Share:

Het zijn uitdagende tijden. Hebben we net de voorlopig laatste lockdown achter de rug, leek de wereld weer terug te keren naar het nieuwe normaal, worden we door Rusland in een mondiale crisis gestort. Hoe de uitkomst van de Russische inval in Oekraïne zal verlopen is nog ongewis, dat het ons allemaal hard zal raken is zeker.

Niet alleen bedrijven, ook de individuele consument zal moeten leren omgaan met nieuwe uitdagingen. Bijvoorbeeld een nieuwe energiecrisis, met als zeker gevolg dat brandstofprijzen nog verder door het dak zullen gaan. Maar ook reisbeperkingen, verstoring van logistieke processen en voor veel bedrijven een volledig nieuwe marktsituatie. Wie exporteert naar Belarus, Rusland of Oekraïne ziet zijn verdienmodel instorten. Wie producten uit die landen importeert zal de komende tijd moeten leren leven met vele onzekerheden. De financiële restricties die de EU aan die landen heeft opgelegd maakt de situatie alleen nog maar complexer. Nou is er geen enkele onduidelijkheid over de noodzaak van deze maatregelen, Rusland gaat zijn boekje ver te buiten en besliste en harde reacties zijn onvermijdelijk.

Deze situatie vraagt opnieuw veel van de flexibiliteit van zowel consumenten als ondernemers. Er is een grens aan de hoeveelheid veranderingen die ondernemingen tegelijkertijd of snel achter elkaar kunnen behappen. Wordt het elastiek te ver uitgerekt, dan knapt het. Dat voorkom je door prioriteit te geven aan zaken die nu meteen geregeld moeten worden. Minder urgente veranderingen mogen op de lange baan. Op dit moment is alles urgent en niks normaal, dus dat vraagt ook om abnormale maatregelen. Die zijn voor elke ondernemer en elk bedrijf anders. Zeker is dat deze mondiale crisis opnieuw een zware wissel zal trekken op de flexibiliteit en creativiteit van ondernemingen. We leven in spannende tijden, wat mij betreft te spannende tijden.

Previous Article

‘Jongeren vinden drie dagen werken wel genoeg’

Next Article

Het recht op eerlijke informatie

0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • ArtikelNummer 1 - 2017

    Jack Jansen over de onvermijdelijkheid van chaos en crisis

    11 februari 2017
    By c0d3br3ak
  • Artikelnummer 3 - 2021

    ‘NUL24 ging naar Den Bosch toe’

    12 oktober 2021
    By Hans Eberson
  • ArtikelNummer 4 - 2016

    DKC Totaaltechniek zet zwaar in op duurzaamheid

    3 december 2016
    By c0d3br3ak
  • ArtikelCoverstoryNummer 4 - 2016

    Coverstory: Springruiter Lisa Bongers op weg naar de top

    3 december 2016
    By c0d3br3ak
  • ArtikelNummer 3 - 2018

    Sander Hendrix (MANNA en Hotel Blue): ‘ We zoeken de balans tussen klantverwachting, comfort en duurzaamheid’

    24 augustus 2018
    By c0d3br3ak
  • 'Rise by lifting others'
    ArtikelNummer 3 - 2017

    ‘Rise by lifting others’

    1 juli 2017
    By c0d3br3ak

Leave a reply Reactie annuleren

0

Wellicht vindt u dit ook interressant

  • ArtikelColumnnummer 3 - 2019

    Column Nadine Maters: ‘Belastingen en rendement’

  • Magazine

    Nummer 2 – Juli 2016

  • ArtikelblogNieuws

    Waarom is veranderen zo moeilijk?

Change Your Business
  • Over
  • Adverteren
  • Contact
© 2025 Changeyourbusiness.nl | Met passie gerealiseerd door Codebreakers, Reclamebureau Nijmegen