Emixion lanceert MaaS en WaaS
John Meijering: ‘Covid-19 heeft de ontwikkeling van nieuwe modellen versneld’
Covid-19 heeft een wereldwijde impact. De gevolgen en maatregelen van het virus zorgen er bij de meeste voor dat we een stapje terug moeten doen. Dat is niet fijn maar deze tijd biedt ook de mogelijkheid om eens goed na te denken over jouw organisatie en diensten. Organisaties grijpen bijvoorbeeld juist nu de kans om een goed idee – dat ze misschien al langer hadden – versneld uit te werken en in te voeren. Zoals bij Emixion, waar John Meijering de laatste maanden gebruikte om een volledig nieuw businessmodel te ontwikkelen en te introduceren bij medewerkers en klanten.
Emixion is een gevestigde naam in website-ontwikkeling, webdesign en online marketing. John Meijering: “Op het moment dat de intelligente lockdown in Nederland werd aangekondigd, zagen we verschillende gevolgen bij onze opdrachtgevers. Sommige opdrachtgevers werden getroffen en konden hierdoor minder prioriteit geven aan online marketing. Deze opdrachtgevers hebben we succesvol geholpen hun zwaarbevochten positie bij Google gecontroleerd aan te passen. Dat leverde veel ad-hoc werk op en vergde ook een hoge mate van pionieren binnen ons team. Andere opdrachtgevers van Emixion beseften juist al snel dat ze hoe dan ook door moesten, maar hoe en in welk model?”
WaaS en MaaS
John Meijering zag al langer kansen door de werkwijze van Emixion te veranderen. “Opdrachtgevers zijn uiterst tevreden over de resultaten die we voor ze boeken, feit is dat ik al langer signalen kreeg dat ze liever op basis van vaste afspraken wilden werken. Elk nieuw onderdeel en online marketing kans wordt met de oude werkwijze een aparte opdracht en investering, dat wilden onze opdrachtgevers en wij graag veranderen. Hier hebben we in de afgelopen maanden twee nieuwe methoden voor ontwikkeld: Website as a Service (WaaS) en Marketing as a Service (MaaS). In feite komt het erop neer dat we langetermijnafspraken vastleggen voor werkzaamheden met een van tevoren vastgesteld maandbedrag. Geen gedoe, wel voortgang en nog belangrijker: resultaat.”
Emixion krijgt hiermee de ruimte om, binnen de gemaakte afspraken, werkzaamheden uit te voeren die voor het maximale succes nodig zijn, zonder dat opdrachtgevers het gevoel krijgen dat elke nieuwe online kans gepaard gaat met een nieuwe aanbieding. Maar er is volgens John meer. “De samenhang tussen een goede website en een succesvolle online marketingcampagne is groot. Het één gaat niet zonder het ander. Om met online marketing goed te scoren, is een goede website van groot belang. Dit betekende voor opdrachtgevers dat er in de meeste gevallen een nieuwe website moest komen. Dit brengt de nodige budgetten met zich mee. Vanaf nu werkt dat anders bij Emixion. Door onze nieuwe methodiek en open source software kunnen we één keer een website ontwikkelen, die we vervolgens doorlopend aanpassen voor het vaste vooraf afgesproken investering per maand. Het grote voordeel is dat na deze exercitie de website nooit meer vervangen hoeft te worden. Opdrachtgevers betalen alleen nog voor een nieuwe look en feel, het veranderen van de zogenoemde voorkant. Zo blijft een website, al dan niet in combinatie met online campagnes, tegen vaste investeringen altijd up to date en succesvol.”
Klanttevredenheid
John Meijering is al erg tevreden over de nieuwe methodiek. “Het is geweldig om te merken dat onze opdrachtgevers zeer positief reageren op deze nieuwe werkwijze. Ze beschikken over een klantvriendelijke en effectieve website die we door de laatste technieken te gebruiken tegen veel lagere investeringen kunnen aanbieden. Onze opdrachtgevers zijn verzekerd van continuïteit, kwaliteit en een website die voldoet aan alle eisen van Google. Dit zorgt er voor dat klikbedragen voor online campagnes tot wel 60% kunnen dalen. Uiteraard heeft elke opdrachtgever binnen onze organisatie zijn eigen contactpersoon, de zogenoemde klanteigenaar. Ik kan wel zeggen dat de klanttevredenheid bij opdrachtgevers die al volgens MaaS of Waas onze diensten afnemen door het dak ging.” John liep al langer met het idee rond maar door Covid-19 kwam alles in een stroomversnelling. “We hebben de afgelopen maanden hard gewerkt en het resultaat mag er zijn. Wij zien het als een investering in de toekomst. We hebben met dit concept een goede methode ontwikkeld die ondernemers de mogelijkheid geeft om laagdrempelig aan de slag te gaan met online marketing. Door dit concept bieden we klanten niet alleen uitstekende resultaten van hun online marketinginspanningen, we bieden vooral continuïteit, hogere effectiviteit en rust voor een vaste investering per maand.”
Marketing uitbesteden
Veel organisaties experimenteren zelf met online marketing maar dat wordt steeds ingewikkelder. John: “Dit terrein heeft zich de laatste jaren ontwikkeld tot een zeer specialistisch vakgebied. Emixion bestaat uit een team van designers, developers en marketeers, waarmee wij alle benodigde kennis in huis hebben. Deze kennis is door het nieuwe concept allemaal bereikbaar binnen het vaste maandbedrag. Organisaties die online marketing in eigen beheer houden, hebben vaak met veel vragen en onduidelijkheden te maken en missen kennis of disciplines. Over die benodigde kennis? Waar zullen we beginnen? Hoe werken Google en social media kanalen precies? Waar moet je nu echt op letten? Wat moet je wel en niet gaan meten? Waar bevinden zich mogelijke kansen en valkuilen? Welke impact heeft techniek en meten op het succes van online marketing? Dit zijn belangrijke vragen die bepalend zijn voor het succes van een online marketingstrategie. Dat is voor ons dagelijkse kost. En dan is er nog iets. Door online marketing uit te besteden is een klant gegarandeerd van doorlopende aandacht voor de vooraf bepaalde business doelstellingen. Bij Emixion houden we onze opdrachtgevers graag scherp. Dit doen we door de opdrachtgever mee te nemen in ons werk en door ze te prikkelen. We delen ideeën, trends, kansen en geven begrijpelijk inzicht in de resultaten. Wij kijken met een frisse blik naar elke klant. Door benchmarking – we zijn in veel branches actief – komt er ruimte voor andere ideeën, werkwijzen en strategieën die kunnen zorgen voor een nieuwe aanpak. Naast een nieuwe blik en creativiteit van buitenaf, is meetbaarheid een groot voordeel. Wij maken álle resultaten volledig meetbaar zodat resultaten inzichtelijk zijn voor onze opdrachtgevers. Hierdoor weet elke klant precies hoeveel rendement elke geïnvesteerde euro oplevert.”
Inventariseren
Elke samenwerking begint met een inventarisering van wat er al is. Wat is goed, wat kan beter? Welke doelen (KPI’s) moeten er behaald gaan worden? “Uit ervaring weten we dat de samenhang tussen marketingcampagnes, techniek en de gebruikersvriendelijkheid van websites vaak te wensen overlaat. Succesvolle marketingcampagnes zijn niet mogelijk zonder een goede website en andersom geldt hetzelfde. Dat was in het verleden vaak een kostbaardere aangelegenheid. Door onze nieuwe MaaS- en WaaS concepten is dat verleden tijd. Wij ontwikkelen ‘top of the bill’ websites of webshops tegen een lagere en vaste investering. Wanneer de online strategie wordt ondersteund door een perfecte website scheelt dit niet alleen in de investering maar levert dit ook een belangrijke bijdrage aan de effectiviteit en tot wel 60% lagere kosten per klik. Daar komt nog eens bovenop dat een goede website en online marketing strategie zorgen voor meer relevante leads en voor meer resultaat. De gewenste doelen zo effectief mogelijk behalen, daar gaat het uiteindelijk allemaal om. Meer weten? Neem contact op via (024) 3482916, bezoek de website www.emixion.nl of email welkom@emixion.nl.”