Column John Meijering: ‘Zet social media in voor jouw (online) succes!’
Posten, liken, appen, taggen, delen… het is niet meer weg te denken. Wereldwijd zijn er inmiddels 3,5 miljard actieve social media accounts. De gemiddelde social media gebruiker maakt gebruik van 7,6 verschillende kanalen en spendeert hier gemiddeld 142 minuten per dag aan.
Doordat social media al jaren in populariteit toeneemt, speelt het een steeds grotere rol in online marketing en sales strategieën van organisaties. Als online marketing bureau weten wij alles op het gebied van social media marketing en hoe je het succesvol kunt inzetten voor jouw (online) succes!
Social media marketing is een moderne, effectieve manier om je doelgroepen te bereiken en te activeren. Dit is niet onopgemerkt gebleven bij bedrijven: 81% van alle MKB bedrijven maakt gebruik van een of meerdere social media kanalen om hun doelgroepen te inspireren en te activeren. De meeste organisaties vragen zich af of ze daardoor kansen missen! Of als jouw organisatie wel actief is op social media, pas je dan wel de juiste en passende strategie toe? Hoe dan ook, het is echt goed om aan de slag te gaan met social media!
Een passende social media strategie geeft je naast de gewenste conversies ook inzicht in de doelstellingen en de behoeften van de doelgroepen. Het creëren van relevante en prikkelende content afgestemd op het kanaal, de juiste doelgroepen en het vaststellen van te behalen doelen zijn stuk voor stuk erg relevant. Deze zijn erg bepalend voor het succes van jouw social media marketing campagnes. Meten is naast de juiste strategie het belangrijkste, gissen is tenslotte missen. Met de juiste technische handigheidjes is het met vooraf ingerichte dashboards mogelijk om het succes per post inzichtelijk te krijgen. Een succesvolle social media strategie, wat is mogelijk, wat levert het nu echt op voor jouw organisatie en de gewenste marketing doelstellingen?
- Her-activeren van bezoekers die nog niet zijn overgaan tot aankoop/conversie; vergroten van de naamsbekendheid, fan base en verbeteren reputatiemanagement; Kennisdeling, aansturen op contact opnemen;
- Interactie en betrokkenheid met de voor jouw relevante doelgroepen;
- Meer website traffic, leads en/of online orders;
- Gericht vacatures plaatsen en daarmee verhogen aantal sollicitaties;
En er zijn natuurlijk nog meer creatieve mogelijkheden!
Tegenwoordig kunnen organisaties niet meer om social media heen, zeker in combinatie met een passende en complementaire Google strategie (online link naar vorige column), zie daarvoor onze vorige column in de 4e editie van Change. Feit is dat er bijna 8 miljoen mensen dagelijks inloggen op één of meerdere social media kanalen. Daar zitten zeker ook (potentiële) opdrachtgevers tussen. Het maken van de juiste keuzes en de juiste mix vereist een multi-channel strategie. Groot voordeel van social media is dat je heel gericht de gewenste doelgroepen gaat bereiken, prikkelen en activeren. Zeker is dat een groot deel van de doelgroepen niet of niet effectief bereikt worden bij het niet of niet juist inzetten van social media als marketingkanaal. Wil jij na het lezen van deze column social media voor jouw organisatie gerichter en succesvoller gaan inzetten? De bereikbaarheid en betrokkenheid van jouw doelgroep meetbaar gaan verhogen? Laat het team van Emixion je echt (op weg) helpen! Benieuwd hoe Emixion social media marketing meetbaar kan bijdragen aan de groei van jouw organisatie of bedrijf? Neem dan contact op met onze marketeers. We denken graag met je mee over een passende, juiste en doeltreffende social media strategie!
Naast social media marketing en strategie, helpt Emixion organisaties met websiteontwikkeling en webdesign. Is jouw organisatie toe aan een nieuw en fris webdesign of een unieke website? In onze volgende column vertellen we je alles wat je hierover moet en wilt weten
John Meijering, Emixion
A Kerkenbos 1052B, 6546 BB Nijmegen
T +31 (0) 24 – 348 29 16
E welkom@emixion.nl