Changeyourbusiness.nl

Top Menu

  • Over
  • Adverteren
  • Contact

Main Menu

  • Home
  • Nieuws
  • Change
  • Over
  • Adverteren
  • Contact

logo

  • Home
  • Nieuws
  • Change
ColumnNummer 5 - 2017
Home›Column›Column Robert de Vries

Column Robert de Vries

Door c0d3br3ak
14 december 2017
900
0
Deel:

Intuïtief zaken doen en groeien

Net zoals vele andere ondernemers wil ik graag mijn onderneming la- ten groeien. Net zoals een kindje. Zelf heb ik ervoor gekozen om een vestiging op te zetten in de Verenigde Staten om zo deze markt beter te kunnen bedienen en synergievoordelen te behalen, omdat ik dan een vestiging heb in beide werelddelen. Dat is ook juist mijn doelgroep. Multinationale ondernemingen.

Het opzetten van een nieuwe vestiging in een ander land (en zelfs werelddeel), het opbouwen van een netwerk en het verder ontwikkelen van de business is erg leuk en ook erg uitdagend. Gelukkig ben ik ‘gezegend’ met een gezonde energie, of volgens de hokjesgedachte ADHD.

Nu hoor je vaak dat je beter slim in plaats van hard kunt werken. Dat harde werken, dat lukt wel. Het slimme werken gaat mij, volgens mij, ook wel goed af. Echter het belangrijkste onderdeel heb ik hier nog niet besproken: de ondernemer persoonlijk. Jijzelf staat immers aan de basis, ook van de groei van de onderneming. Is het dan ook niet zo dat wil ik de onderneming laten groeien, ik eerst zelf persoonlijk zal moeten groeien, met andere woorden de onderneming volgt de ontwikkeling van mij als persoon?

Volgens mijn General Manager voor Nederland is dit het geval (en volgens mij natuurlijk ook). Naast General Manager voor Ex Nihilo is Femke Jacobs ook Business Coach en leert ondernemers intuïtief te ondernemen. Maar wat is nu intuïtie en waarom zou het goed zijn om deze zo mooie tool te gebruiken in zaken doen?

Intuïtie komt uit het latijn en betekent letterlijk ‘innerlijk zien’, de directe perceptie van waarheid of feiten onafhankelijk van enig redeneerproces. Intuïtief een besluit nemen is dus een besluit nemen zonder twijfel en zonder gedachten. Doordat twijfel, gepieker en stress veel tijd kost, kost het ook slapeloze nachten, waardoor je onrustig wordt en waardoor je uiteindelijk lastiger een (goed) besluit kunt nemen.

Hoe zou het voelen als je een besluit kunt nemen dat goed voelt, dat je het besluit kunt nemen in die beroemde split second, met zelfvertrouwen en innerlijke rust? Dat je ‘weet’ dat het de goede beslissing is. Dit geeft veel meer rust en gaat veel sneller. En we weten allemaal dat tijd geld is. Dus levert het ook nog meer op.

En dat is toch uiteindelijk wat je wilt? In vertrouwen ondernemen met innerlijke rust…

Nieuwsgierig geworden hoe deze mooie tool te gebruiken? www.businesscoaching4you.com

Robert de Vries
Ex Nihilo
Transfer Pricing & Business Analysis
www.ex-nihilo.eu

Vorige artikel

Column Teun Geurts

Volgende artikel

Netwerken is leuker dan je denkt!

0
Delen
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0

Gerelateerde artikelen Meer van deze auteur

  • Je pc is gegijzeld, wat nu?
    ArtikelNummer 5 - 2017

    Je pc is gegijzeld, wat nu?

    14 december 2017
    Door c0d3br3ak
  • ArtikelColumnNummer 2 - 2017

    Column Maarten Bunschoten

    4 april 2017
    Door c0d3br3ak
  • ArtikelColumnNummer 4 - 2019

    Column Wouter van der Loon: ‘Vierdaagse terugblik’

    24 oktober 2019
    Door Hans Eberson
  • ArtikelColumnNummer 1 - 2017

    Column Az Groen

    11 februari 2017
    Door c0d3br3ak
  • ArtikelColumnNummer 5 - 2019

    Column Jack Jansen: ‘2020, 1919, 1818…2 seconden na de oerknal’

    12 december 2019
    Door Hans Eberson
  • ArtikelColumnNummer 1 - 2017

    Column Roald Bergamin

    11 februari 2017
    Door c0d3br3ak

Plaats een reactie Reactie annuleren

0

Wellicht vindt u dit ook interressant

  • ColumnNummer 3 - 2017

    Column Az Groen

  • ArtikelNummer 2 - 2017

    ICS Groep neemt AMC Groep over

  • ArtikelColumnnummer 2 - 2022

    Column Roald Bergamin: ‘Hoe trekt u de juiste mensen aan? Een voorbeeld.

Change Your Business
  • Over
  • Adverteren
  • Contact
© 2022 Changeyourbusiness.nl | Met passie gerealiseerd door Codebreakers, Reclamebureau Nijmegen