Change Your Business en Covid-19
Het positiviteitsoffensief van NUL24
Hoe houd je als businessclub tijdens deze crisis binding met je leden? De een stuurt een kaart, de ander een fles wijn, de Business Breakfastclub van het Ronald McDonaldhuis organiseerde zelfs een drive through ontbijt in samenwerking met twee McDonald-vestigingen in Nijmegen. De leden mochten hun auto niet uit, maar het werd toch een bijzonder leuke en geslaagde actie.
NUL24
NUL24 spant de kroon. “We zijn een positiviteitsoffensief gestart. Vrijwel elke ondernemer wordt in meer of mindere mate door de gevolgen van Covic-19 geraakt. Dan heb je zorgen, dan is zelfs die stip aan de horizon nog maar erg klein en lijkt het eindeloos te duren voordat het halfvolle glas toch nog een klein beetje voller wordt. Vandaar ons initiatief.” Hun positiviteitsoffensief begon met een persoonlijke kaart om iedereen een hart onder de riem te steken. Dat is gezien de warme reacties die de actie opriep meer dan gelukt. Stap 2 was een borrelbox, die afgelopen vrijdag bij elk lid werd afgeleverd. “Een tas die je misschien helpt om samen met je naasten je zinnen even te verzetten”, schrijft het bestuur aan haar leden. “De box was uiteraard een gezamenlijk initiatief, want verbinden en elkaar de bal toespelen zijn niet voor niets onze centrale thema’s. Nout Artnz (Wijn & Vinyl Mobiel) leverde een fles lekkere Portugese wijn, Maurice Huisman (’t Biermenneke) deed er twee echte Nijmeegse bieren in: De Helse Engel van stadsbrouwerij De Hemel en de beste Nijmeegse IPA van Mannenpap. Ten slotte zorgde Tim Hofmans (Hofmans Events) voor de inwendige mens met een mooi assortiment Italiaanse hapjes. Ook BMW Story Nijmegen deed een duit in het zakje. Het NUL24-evenement dat op 12 mei bij hen gepland stond werd uitgesteld, maar dat halen we zeker in.”
Stap 3
Het bestuur noemt zo’n borrelbox een kleinigheidje. “We zien het als een moment om in deze eventloze periode weer even aan elkaar te denken. Aan de vele geslaagde bijeenkomsten die we organiseerden, maar die nu niet door kunnen gaan. Dat begon al met de afzegging van de rondvaart, de bijeenkomsten bij Beer & Bites en BMW Story Nijmegen, maar ook ons Jaarfeest en de Roze Woensdag tijdens de Vierdaagse gingen en gaan niet door. We zijn druk doende om – afhankelijk van overheidsbeslissingen – nieuwe events te plannen.” NUL24 heeft nog een volgende stap in gedachte. “Stap 3 wordt onze volgende bijeenkomst, wanneer weten we niet, maar die komt er zeker!”
Hans Eberson