Changeyourbusiness.nl

Top Menu

  • Over
  • Adverteren
  • Contact

Main Menu

  • Home
  • Nieuws
  • Change
  • Over
  • Adverteren
  • Contact

logo

  • Home
  • Nieuws
  • Change
ArtikelNummer 4 - 2016
Home›Artikel›Sander Hendrix en Aïda Papilaja- Hendrix krijgen aanmoedigingsprijs

Sander Hendrix en Aïda Papilaja- Hendrix krijgen aanmoedigingsprijs

Door c0d3br3ak
3 december 2016
1702
0
Deel:

Op 18 november vond in de Vereeniging de achtste verkiezing Nijmeegs Ondernemer van het Jaar plaats. Daar is ook een aanmoedigingsprijs aan verbonden voor de ondernemer die het afgelopen jaar bijzondere aandacht trok. Die prijs werd gewonnen door Sander en Aïda van Blue inspired by MANNA.

Bastiaan Barenbrug van de Koninklijke Barenbrug Groep ging met de eer lopen, Joep Burghouts (Burghouts Groep) en Dennis Ederzeel van Hogenboom Mode waren de beide andere genomineerden. De onafhankelijke jury bestond uit Theo Joosten (HAN), Jack van Poll (Nijmeegs Ondernemer van het Jaar 2015) en Margriet Schoevaart (bestuurslid Nijmeegs Ondernemerscafé).

HOTEL
Sander en Aïda waren bijzonder verguld met hun prijs, vooral ook door de jurywaardering voor hun bijzondere en voor Nijmegen nieuwe concept. Bijzonder is ook dat het concept mogelijk werd door de funding van 24 ondernemers die geloven in het idee. Blue inspired by MANNA is een combinatie tussen een hotel, een bar en een restaurant, maar dan anders. Hoe anders? Neem het hotel. “Blue is de logische volgende stap na en naast MANNA”, zegt Sander Hendrix. “We hadden al langer plannen om meer hotelkamers aan te bieden dan de tien luxe suites van MANNA. Het uitgangspunt was om uit te komen in een lagere prijscategorie, maar met wel hetzelfde gevoel voor stijl en design. Op de eerste en tweede verdieping over de hele breedte van de vier panden van Hotel Blue dertig strakke, comfortabele hotelkamers. Op de benedenverdieping een ‘mondiale huiskamer’, waar iedereen graag zit, werkt, kof e met iets lekkers neemt, even afspreekt, luncht, borrelt of een hapje eet. Ongedwongen, alledaags op een absoluut niet-alledaagse plek. Dat was wat wij ongeveer in ons hoofd hadden.”

JULIETTE
Juliette is de naam van koffiebar, lounge, restaurant en terrassen. Officieel is het Juliette Salon de Thé & Lounge plus Juliette’s Cosina. Sander: “We hebben daar bewust onderscheid in gemaakt, omdat we in Nijmegen nog niet echt gewend zijn een hotel binnen te stappen voor een koffieafspraak, een lunch, high tea, borrel of een hapje eten. Juliette is elke dag van 9 uur ’s ochtends tot 1 uur ’s nachts het kloppend hart van Blue. Je ziet de hele dag hotelgasten, ondernemers en mensen uit de buurt binnen komen om iets te drinken of om even met elkaar iets te eten. En vaak ook nog wel om even rond te kijken naar het bijzondere design en de opvallende details zoals de iconische tegelwand in de bar met bijna 2.000 handbeschilderde tegels.”

EVEN WENNEN
Een nieuw concept vraagt om gewenning. “Dat gold voor MANNA, daar hebben onze gasten hun koudwatervrees snel overwonnen. Dat is nu, ook zeven jaar na de opening, nog steeds een van de hotspots van Nijmegen. Met Blue & Juliette gaan we weer een stapje verder en ook nu merkten we dat Nijmegenaren nog wat terughoudend waren. Afspreken in een hotel voor lunch of een borrel? Het voelde nog niet zo vanzelfsprekend. Terwijl in de Randstad momenteel vooral de hotels favoriet zijn bij het uitgaanspubliek. Loop overdag en ’s avonds maar eens binnen bij Conservatorium Hotel, W Amsterdam, The Hoxton, CitizenM of Mr. Porter. En tegenwoordig in Nijmegen bij Blue en Juliette. De borrel die er elke vrijdag wordt georganiseerd is een succes. Blue en Juliette zijn inmiddels ‘the places to be’. En dat was precies de bedoeling.”

Vorige artikel

Maya Smits: ‘We passen onze strategie aan ...

Volgende artikel

Jeroen ter Weeme: ‘Onze branche is nooit ...

0
Delen
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0

Gerelateerde artikelen Meer van deze auteur

  • ArtikelCoverstoryNummer 5 - 2019

    ‘AB InBev neemt Jac Bongers Dranken over’

    12 december 2019
    Door Hans Eberson
  • ArtikelNummer 4 - 2018

    Autonoom rijden, de stand van zaken

    10 oktober 2018
    Door Hans Eberson
  • ArtikelNummer 5 - 2018

    Joost en Mireille (Kees van Gent Banden – Wielen) over hoe je het verschil maakt: ‘Breed aanbod, vakmanschap en uitstekende ...

    30 november 2018
    Door Hans Eberson
  • ArtikelColumnnummer 3 - 2022

    Column Wouter van der Loon: ‘Verwondering’

    16 november 2022
    Door Hans Eberson
  • Veranderingen van de grond laten komen...
    ArtikelNummer 4 - 2017

    Veranderingen van de grond laten komen…

    5 oktober 2017
    Door c0d3br3ak
  • Artikelnummer 1 - 2020

    ‘Highlights from MANNA & Blue’

    2 februari 2020
    Door Hans Eberson

Plaats een reactie Reactie annuleren

0

Wellicht vindt u dit ook interressant

  • Nieuws

    Change Your Business en Covid-19

  • ArtikelCoverstoryNummer 5 - 2019

    ‘AB InBev neemt Jac Bongers Dranken over’

  • ArtikelCoverstoryNummer 4 - 2019

    ‘Christmas is coming to town’

Change Your Business
  • Over
  • Adverteren
  • Contact
© 2022 Changeyourbusiness.nl | Met passie gerealiseerd door Codebreakers, Reclamebureau Nijmegen