Changeyourbusiness.nl

Top Menu

  • Over
  • Adverteren
  • Contact

Main Menu

  • Home
  • Nieuws
  • Change
  • Over
  • Adverteren
  • Contact

logo

  • Home
  • Nieuws
  • Change
ArtikelNummer 1 - 2016
Home›Artikel›Over golf en ondernemerschap

Over golf en ondernemerschap

Door c0d3br3ak
2 mei 2016
883
0
Deel:

I know of no single factor that more greatly affects our ability to perform, than the image we have of ourselves. Our job is to let go of concepts and limiting images which prevent us from perceiving and expressing our greatest potential. (Timothy Gallwey)

Wat hebben golf en ondernemerschap met elkaar te maken? Zie het beide maar als sporten. Golf is een individuele sport en het ondernemerschap is veelal een teamsport, waar je met meerdere personen binnen de organisatie gezamenlijk tot resultaat komt. In beide gevallen gaat het over het uitvoeren van strategieën, het maken van keuzes, weten wat je kwaliteiten zijn maar ook weten waar je niet goed in bent, het gebruiken van de juiste middelen, het aan de kant zetten van je ego en het omgaan met winst én verlies.

JE TEGENSTANDER
Voor beide ‘sporten’ is geduld en discipline vereist, alsook de kunst om aanwezig te zijn in het ‘hier en nu’, zodat de zogeheten ow ontstaat . Als geen andere sport neemt de golfsport je mee in de golfbeweging van ongekende hoogtes naar diepe dalen. De golfsport maakt het onbewuste natuurlijke gedrag direct zichtbaar. Je karakter en waarden worden voortdurend getest. Wanneer je weer terug komt in je werkomgeving, wachten je dezelfde uitdagingen. De belangrijkste tegenstander ben je zelf.

METAFOREN
Waar staat binnen je organisatie de vlag? Wat is de richting? Neem ik de kortste, snelste, veiligste of juist weer de meest risicovolle weg? Met of zonder lef? Wat zegt je keuze over je gedrag en of organisatiecultuur? Welke club neem ik voor welke ligging en afstand? Wie binnen deze organisatie is de juiste man of vrouw voor een bepaalde rol of taak? Wie houdt de scorekaart bij? Hoe ga je om met regels en etiquette? Hoe ga je om met tegenslag en verlies? Hoe vaak ga je naar de drivingrange of kom je er nooit? Ligt de focus op het korte of lange spel? Speel je slag voor slag of ben je direct met resultaat bezig? De golfsport is in de organisatieontwikkeling een onuitputtelijke bron van metaforen.

Ondernemen gaat over de durf en het succes van mensen die hun passie volgen en daarmee op weg zijn de allerbeste versie van zichzelf te worden. Volgens Mieke zouden we verbaasd zijn over onszelf, als we alles zouden doen waartoe we in staat zijn! Benieuwd hoe? Bel 06 – 53939100 of info@miekebon.nl

Vorige artikel

Cybersecurity hard noodzakelijk

Volgende artikel

David Bloemendal, directeur Product Plus Reclamebureau: ‘Als ...

0
Delen
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0

Gerelateerde artikelen Meer van deze auteur

  • ICT gaat om betrouwbaarheid, beschikbaarheid en veiligheid
    ArtikelNummer 5 - 2017

    ICT gaat om betrouwbaarheid, beschikbaarheid en veiligheid

    14 december 2017
    Door c0d3br3ak
  • Artikelnummer 2 - 2022

    Sander Hendrix en Aïda Papilaja – Hendrix: ‘Alles draait om PPI’

    5 juli 2022
    Door Hans Eberson
  • ArtikelNummer 1 - 2016

    ‘Soms neemt het leven een andere wending’

    2 mei 2016
    Door c0d3br3ak
  • Artikelnummer 1 - 2022

    Sander Hendrix en Aïda Hendrix – Papilaja: ‘Positivisme is besmettelijker dan corona’

    23 maart 2022
    Door Hans Eberson
  • ArtikelNummer 2 - 2017

    Samen Maritiem organiseert onvergetelijke catamaran-zeilcruises

    4 april 2017
    Door c0d3br3ak
  • ArtikelNummer 5 - 2019

    ‘Chief Happiness Officer’

    12 december 2019
    Door Hans Eberson

Plaats een reactie Reactie annuleren

0

Wellicht vindt u dit ook interressant

  • BorrelNummer 2 - 2018

    Borreltijd

  • 'Rise by lifting others'
    ColumnNummer 4 - 2018

    Column Siv van Hegelsom

  • ArtikelNummer 2 - 2016

    Roger Kranendijk Story Nijmegen BMW: ‘Een nieuwe naam in een nieuw pand’

Change Your Business
  • Over
  • Adverteren
  • Contact
© 2022 Changeyourbusiness.nl | Met passie gerealiseerd door Codebreakers, Reclamebureau Nijmegen