Changeyourbusiness.nl

Top Menu

  • Over
  • Adverteren
  • Contact

Main Menu

  • Home
  • Nieuws
  • Change
  • Over
  • Adverteren
  • Contact

logo

  • Home
  • Nieuws
  • Change
Nummer 3 - 2017
Home›Nummer 3 - 2017›Offline is the new luxury

Offline is the new luxury

By c0d3br3ak
1 juli 2017
959
0
Share:
Offline is the new luxury

Klaar voor vakantie? Koffers gepakt, hotel of camping of wat dan ook geboekt? Gecheckt of er ook wifi is? Want wat zouden we zijn zonder wifi, smartphone, iPad of notebook. Dan zouden we offline zijn en volgens kenners is offline the new luxury. Lekker niet om elf uur ’s avonds nog snel je email controleren, een blog schrijven, in contact blijven met de rest van de wereld, maar je gewoon concentreren op de plek waar je bent, op de dingen die je nu wel kunt doen en tijdens een normale werkweek niet. Klinkt misschien een beetje vreemd, maar tien jaar geleden was dat normaal. Dan deed je je werk en was je daarna klaar. Dan kon je andere dingen gaan doen.

Soms kom je tijdens je vakantie op plaatsen waar ‘de geneugten’ van de moderne maatschappij wat minder vanzelfsprekend zijn. Een camping in de Haute Loire bijvoorbeeld. Prachtig gelegen in een door bossen omgeven vallei en er stroomt zelfs een riviertje doorheen. Ziet u het voor u? De keuze tussen het zwembad of het schone water van de rivier, tussen lekker lui op de camping of heerlijk wandelen in de bossen, kanoën, vliegvissen of een van de idyllische plaatsjes in de omgeving bezoeken. Dan moet je wel de auto nemen, want het dichtstbijzijnde dorp is tien kilometer verwijderd. En er is nog iets waar de gemiddelde Nederlander even aan moet wennen. Er is wel wifi, maar eigenlijk alleen in de buurt van de receptie en de telefoonverbinding wil ook nog wel eens haperen, maar ja, we zijn per slot van rekening op vakantie en niet aan het werk.

Alhoewel? Dat is best nog even wennen. Je herkent nieuwkomers aan hun verwoede pogingen verbinding te krijgen, maar die pogingen nemen met de dag af. De onrust gaat voorbij, ze geven het op, ze ervaren dat het best wel lekker is om niet de hele dag online te zijn, niet elke situatie voor het nageslacht vast te leggen en alvast aan opa en oma en alle FB-vrienden te sturen, maar gewoon relaxt te genieten van al het moois dat het Franse platteland en zijn vriendelijke bewoners te bieden heeft. Probeer dat gevoel nou eens vast te houden tot in Nederland.

Er zijn steeds meer mensen die bijvoorbeeld een paar keer per week ’s ochtend hun telefoon in vliegtuigmodus zetten en hun mail op een vast moment van de dag bekijken en eventueel beantwoorden. Goed voor je creativiteit, geen gezeur aan je hoofd en alle aandacht voor zaken waar je echt mee bezig moet zijn. ’s Avonds gaat de boel op slot, geen telefoon, geen email. Je hebt er geen idee van hoe lekker dat is. Bovendien ben je helemaal hot, want zeg nou zelf, welke idioot wil de hele dag bereikbaar zijn? Dat bedoel ik. Fijne vakantie, in de Haute Loire of ergens anders en kom gezond en uitgerust weer terug!

Hans Eberson

Previous Article

Leiderschap verbeteren, hoe doe je dat?

Next Article

De borrel in zon of schaduw

0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • ColumnNummer 3 - 2017

    Column Az Groen

    1 juli 2017
    By c0d3br3ak
  • Het succesverhaal van de Oranjesingel
    ArtikelNummer 3 - 2017

    Het succesverhaal van de Oranjesingel

    1 juli 2017
    By c0d3br3ak
  • Leiderschap verbeteren, hoe doe je dat?
    ArtikelNummer 3 - 2017

    Leiderschap verbeteren, hoe doe je dat?

    1 juli 2017
    By c0d3br3ak
  • Nieuwe generatie zelfrijdende voertuigen
    ArtikelNummer 3 - 2017

    Nieuwe generatie zelfrijdende voertuigen

    1 juli 2017
    By c0d3br3ak
  • Perfecte fiets- en congresprofilering regio Arnhem-Nijmegen
    ArtikelNummer 3 - 2017

    Perfecte fiets- en congresprofilering regio Arnhem-Nijmegen

    1 juli 2017
    By c0d3br3ak
  • Er is geen weg meer terug
    ArtikelNummer 3 - 2017

    Er is geen weg meer terug

    1 juli 2017
    By c0d3br3ak

Leave a reply Reactie annuleren

0

Wellicht vindt u dit ook interressant

  • ArtikelNummer 2 - 2016

    ‘Van bezit naar (her)gebruik’

  • Nummer 3 - Juli 2017
    Magazine

    Nummer 3 – Juli 2017

  • Ons motto: doe het werk goed en netjes met zo weinig mogelijk overlast
    ArtikelNummer 1 - 2018

    Ons motto: doe het werk goed en netjes met zo weinig mogelijk overlast

Change Your Business
  • Over
  • Adverteren
  • Contact
© 2025 Changeyourbusiness.nl | Met passie gerealiseerd door Codebreakers, Reclamebureau Nijmegen