Changeyourbusiness.nl

Top Menu

  • Over
  • Adverteren
  • Contact

Main Menu

  • Home
  • Nieuws
  • Change
  • Over
  • Adverteren
  • Contact

logo

  • Home
  • Nieuws
  • Change
ArtikelNummer 4 - 2020
Home›Artikel›Jan Diebels (Dedicated en Daily Fresh): ‘Het begon ooit met een Nijmeegs T-shirt’

Jan Diebels (Dedicated en Daily Fresh): ‘Het begon ooit met een Nijmeegs T-shirt’

Door Hans Eberson
29 december 2020
1166
0
Deel:

Jan Diebels (Dedicated en Daily Fresh) over Ilovenijmegen.nl

Soms duurt het even voor je je bestemming hebt gevonden. Zo ging het ook met Jan Diebels, eigenaar van de kledingzaken Dedicated en Daily Fresh uit Nijmegen. Toen hij eenmaal op de juiste plek zat ging het hard. Zijn succesfactoren? “Nadruk op service en eerlijk advies aan je klanten, maar vooral toewijding, gedrevenheid, altijd bezig met nieuwe kansen, vandaar de naam Dedicated. Die nieuwe kansen verzilveren we nu met ILoveNijmegen.nl, een webshop met mooie, leuke en lekkere Nijmeegse producten.”

Het begon eigenlijk allemaal met een bijbaantje als weekendhulp bij Sporthuis De Meet in Druten. “Daar begon mijn liefde voor het vak. Toen werd het een jaar MTS Bouwkunde, mwahh, niks voor mij, maar de Middelbare Detailhandel School wel. Ik stopte – zeer tot verdriet van mijn ouders – in het examenjaar. Ik kreeg namelijk een baan aangeboden bij de sportwinkel Coach, dat was de baan die ik wilde. Mijn studie maakte ik in de avonduren af. Na drie jaar werd ik vertegenwoordiger voor een sportmerk, leuk, maar te weinig klantencontact. Ik ging weer werken voor Coach, dit keer in Arnhem, maar kwam toch weer in Nijmegen terecht, als bedrijfsleider bij Tribute in de Marikenstraat. Binnen vier jaar heb ik de zaak overgenomen. Vier jaar geleden heb ik de naam veranderd in Daily Fresh, de winkel voor de hippe, jonge man van 15 tot 30, die op zoek is naar vooruitstrevende kleding en coole exclusieve merken. Inmiddels had ik een winkel geopend op het Koningsplein, Dedicated, voor de man van 30 tot 70. Voor de man die weet wat hij wil, mooie merken met een uitgebreid assortiment, van de beste jeans tot een strak en betaalbaar pak. Met een prachtige shop-in-shop van Drykorn, een Duits topmerk.”

Altijd bezig

Jan Diebels is een retailer in hart en nieren, als je iets over retail wilt weten ben je bij hem aan het juiste adres. “Dat is misschien wat veel eer, maar ik heb in de loop der jaren wel een eigen signatuur ontwikkeld. Daarin staat eerlijk advies en een persoonlijke begeleiding centraal. Dat mag elke klant van ons verwachten, wij vinden dat niet meer dan normaal. Ook service verlenen is voor ons normaal, net zoals het up to date houden van onze collecties: altijd spannend en volgens de laatste trends. Pasvorm, materiaalkeuze en prijs/kwaliteit zijn voor ons leidend, daar maken we het verschil. Daarin spelen onze medewerkers de belangrijkste rol. Klanten komen voor hen, hebben vertrouwen in hun advies en ze weten dat het altijd goed komt.” Volgens Jan Diebels zit een echte ondernemer nooit stil. “Ik ben altijd bezig met nieuwe stappen, ik heb mijn plannen voor 2021 al in de steigers. Daarbij vind ik het belangrijk om nieuwe ideeën gefaseerd in gang te zetten. Altijd zelf je piekmoment kiezen en niet alles tegelijk droppen.”

I Love Nijmegen

Zo kwam ook ILoveNijmegen.nl tot stand, de allerleukste Nimwèègse producten van echt goede kwaliteit in één webshop. “Het begon ooit met een klant die een T-shirt met een Nijmeegse afbeelding wilde hebben. Toen kwam de vraag naar een sweater, een polo en een korte broek. Dat kon ik allemaal zelf nog regelen, maar een Nijmeegse mok, een deurmat, posters, boeken en tinnen objecten? Daar had ik de hulp van andere Nijmeegse leveranciers bij nodig en die heb ik gevonden. Daarom bieden we nu bijvoorbeeld ook bierpakketten van ’t Biermenneke, boekjes van Dick Bruna in Nijmeegs dialect, tinnen beeldjes van De Tinnen Roos en natuurlijk de Nijmeegse kersttrui. Bestellen kan via de webshop, we kunnen de bestellingen opsturen of bestellers kunnen ze zelf afhalen in onze zaak aan het Koningsplein. Zo krijg ik dagelijks nieuwe mensen over de vloer die onze winkel helemaal niet kenden, dat levert vanzelf nieuwe klandizie en omzet op. Bestel je via de webshop, dan moet je tevens een keuze maken tussen twee goede doelen: Fieldwork Foundation of Voedselbanken Nijmegen – Overbetuwe. We maken namelijk 3% van onze omzet naar beide goede doelen over. Ik kan je melden dat dat leuk aantikt. We wisselen elk kwartaal van goede doelen, dus iedereen komt aan de beurt.”

Hongarije

Jan Diebels telt veel vaste klanten in zijn klantenbestand. “Dat heeft ook te maken met onze doelgroep; mannen zijn gemakkelijk, als een man eenmaal tevreden is blijft hij je ook langdurig trouw. Vrouwen spelen ook een belangrijke rol in het aankoopproces van kleding voor hun mannen. Daarom moet de uitstraling van de winkel prachtig zijn, iedereen moet zich hier echt op zijn of haar gemak voelen. Daar werken we elke dag aan, om van een 8 een 9 te maken. Dat is de kunst. Dat hoort bij ondernemen. Ikzelf heb weliswaar twee kledingzaken, maar eigenlijk helemaal niet zo veel met kleding. Wel met ondernemen, investeren in nieuwe dingen zoals de webshop. En wat ik daar helemaal leuk aan vind is dat we goede doelen steunen , maar ook vele Nijmeegse ondernemers die als partner voor Ilovenijmegen.nl fungeren. Wie onze klanten van de webshop zijn? Iedereen, jong en oud, arm en rijk, uit Nijmegen, maar ook uit Hongarije of Canada. Mensen met Nijmeegse roots die weliswaar ergens op een ander plekje wonen, maar hun banden met Nijmegen nooit hebben verbroken. Dat is geinig, maar ik zie ook weer kansen om de webshop verder uit te bouwen. Vanaf 2021 gaan we Nijmeegse ondernemers helpen met het samenstellen van echte Nimweegse kerstpakketten. Uiteindelijk moet er natuurlijk ook gewoon een fysieke winkel in het centrum komen, waar je gezellig een kop koffie kunt drinken en Nijmeegse producten kunt kopen. Dat is mijn drive, ik wil gewoon dat het een succes wordt.”

Vorige artikel

Column John Meijering: ‘Maak kennis met Opportuna!’

Volgende artikel

Peter Paul Geraeds (PP Personeelsdiensten): ‘Het komt ...

0
Delen
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0

Gerelateerde artikelen Meer van deze auteur

  • ‘Meeting Design makes a meeting more effective’
    ArtikelNummer 2 - 2018

    ‘Meeting Design makes a meeting more effective’

    20 mei 2018
    Door c0d3br3ak
  • ArtikelNummer 4 - 2018

    Gert-Jan Willems (UTS Verkroost): ‘Vastgoedservice is de volgende stap’

    10 oktober 2018
    Door c0d3br3ak
  • ArtikelNummer 2 - 2017

    Harry Roelofs (Ahoud Schilders bv) over de weg naar succes

    4 april 2017
    Door c0d3br3ak
  • Artikelnummer 3 - 2020

    Claire Sanders: ‘Social media effectief inzetten in coronatijd’

    11 november 2020
    Door Hans Eberson
  • ArtikelblogNieuws

    Hoeveel veranderingen kun je eigenlijk aan?

    4 maart 2022
    Door Hans Eberson
  • ArtikelNummer 5 - 2019

    Manna en Hotel Blue: ‘Nieuwe plannen, mooie ideeën, er samen een succes van maken’

    12 december 2019
    Door Hans Eberson

Plaats een reactie Reactie annuleren

0

Wellicht vindt u dit ook interressant

  • ICT gaat om betrouwbaarheid, beschikbaarheid en veiligheid
    ArtikelNummer 5 - 2017

    ICT gaat om betrouwbaarheid, beschikbaarheid en veiligheid

  • ColumnNummer 5 - 2017

    Column Wouter van der Loon

  • ArtikelNummer 2 - 2016

    ‘De meerwaarde van de fusie wordt nu zichtbaar’

Change Your Business
  • Over
  • Adverteren
  • Contact
© 2022 Changeyourbusiness.nl | Met passie gerealiseerd door Codebreakers, Reclamebureau Nijmegen