Changeyourbusiness.nl

Top Menu

  • Over
  • Adverteren
  • Contact

Main Menu

  • Home
  • Nieuws
  • Change
  • Over
  • Adverteren
  • Contact

logo

  • Home
  • Nieuws
  • Change
Artikelnummer 1 - 2021
Home›Artikel›Harry Roelofs: ‘Ik blijf gewoon mezelf, dat werkt het beste’

Harry Roelofs: ‘Ik blijf gewoon mezelf, dat werkt het beste’

Door Hans Eberson
20 april 2021
1243
0
Deel:

Harry Roelofs van Ahoud Schilders BV:

Het was op 1 april precies 25 jaar geleden dat Harry Roelofs als bedrijfsleider werd aangesteld bij Ahoud Schilders in Elst. Zeven jaar later nam hij de zaak over. “Het waren tijden van mooie groei, maar er kwamen natuurlijk ook tegenslagen op ons pad. Zoals het laatste jaar, maar we laten ons niet uit het veld slaan. We zijn wie we zijn en dat betekent dat we gewoon onze koers volgen, rustig verder gaan met vakwerk leveren voor goede klanten. Uiteindelijk is dat de basis van alle succes. En daarmee zullen we deze tijd ook overleven.”

De bedrijfsfilosofie van Harry Roelofs is kort, maar duidelijk: “Doe maar gewoon, ben duidelijk, zorg dat je interne organisatie goed op de rit staat, want dan kun je afspraken met klanten nakomen. En besteed vooral veel aandacht aan je klanten, ook als ze even geen opdrachten voor je hebben. De uitvoering is in handen van een fijn en goed geolied team schilders. De backoffice is in handen van mijn vrouw Eva en onze secretaresse Danielle en ook mijn schoonzoon Mattie Wandel is sinds een jaar volop aan de slag. Hij calculeert, maakt offertes, meet werken op, kortom hij leert alle kneepjes van dit vak kennen. Hij komt uit een ondernemersgezin, dus hij weet wat er nodig is.”

Focussen

Toen Harry bij Ahoud binnenkwam, was het bedrijf er door ziekte van de eigenaar niet al te best aan toe. “Daar lag dus de eerste taak. Intern organiseren, werken aan een duidelijk klantenprofiel en de organisatie zo inrichten dat je klanten binnen dat profiel optimaal kunt bedienen. Ik snapte al snel dat ketenbedrijven een mooie klantengroep vormen, dus daar kwam de focus op te liggen, naast de zakenmarkt en de particulier. Voor ketenbedrijven ontwikkelden we een concept, waarin we snel en goed konden werken, met zo weinig mogelijk overlast. In de zakenmarkt werken we om medewerkers heen. Wordt dat toch lastig, dan werken we ’s ochtends heel vroeg en na 16.00 uur, zodat er minimale overlast ontstaat. Alles om klanten en hun processen zo weinig mogelijk te verstoren. Daar hoort ook bij dat onze medewerkers zijn getraind om zo netjes mogelijk te werken en tillen we zwaar aan het ‘alles in een keer goed-principe’. Als je terug moet naar Groningen, omdat je een deur bent vergeten te lakken, dan zijn dat verloren uren. Dat voorkom je door goed te plannen. Planning en rekening houden met klanten mag natuurlijk nooit ten koste gaan van de kwaliteit van je werk. Dat is altijd uitgangspunt nummer één.”

Dip

Ahoud Schilders kreeg de laatste jaren te maken met enkele grote faillissementen. “Bijvoorbeeld van modeketen Witteveen, dat hakte er zwaar in. Met corona vielen de opdrachten van de ketens als Douglas en Zeeman zo goed als stil. We zitten in een duidelijke dip, maar ik klaag niet, want wij kunnen nog verder, bijvoorbeeld door de nadruk nu te verleggen op werk voor het MKB en particulieren. Voor een bedrijf als Zeeman betekent het dat hun 1.700 winkels al maanden dicht zijn. Dat is een probleem van een andere orde, dat is niet te vergelijken met wat wij meemaken. En onze opdrachten voor bijvoorbeeld Pearle en Eyewish gaan wel gewoon door, want die winkels mogen open blijven.”

Koppig

Ook de sponsoring van de Ahoud Nijmegen Devils bracht veel goeds. “Hebben we acht jaar gedaan, waarvan vijf jaar als hoofdsponsor. Ik ben er twee jaar geleden na de bekerwinst mee gestopt, maar ik blijf natuurlijk wel supporter.” Harry Roelofs gaat onverstoorbaar verder. Hij leerde in 25 jaar ook lessen, bijvoorbeeld dat niet iedereen te vertrouwen is. “Misschien ben ik soms wat te goed van vertrouwen, maar ik ben wie ik ben en ik blijf zo. Ook als het soms slecht uitpakt. Dat verlies pakken we en dan gaan we verder. Ik laat me niet afpakken wat ik in al die jaren heb opgebouwd, daar ben ik net iets te koppig voor. Bovendien zie ik ook mooie dingen gebeuren. Ik krijg nu uit onverwachte hoek bijvoorbeeld opdrachten, van mensen en bedrijven waarvan ik het nooit had verwacht en dat is mooi. Soms hele andere dingen, kantoorpanden die voordat ze weer vol open kunnen nog even de boel laten opfrissen of een ondernemer die zijn huis van binnen en buiten laat doen. Wij zijn er mee geholpen, we doen het graag en goed. Daar halen we positieve energie uit en dat laat de motor draaien.”

Vorige artikel

Column Roald Bergamin: ‘Flexibiliteit gaat een sleutelrol ...

Volgende artikel

Gert-Jan Vink: ‘Van veeboer naar productontwikkelaar’

0
Delen
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0

Gerelateerde artikelen Meer van deze auteur

  • ArtikelNummer 1 - 2016

    Marcel Strik over grote veranderingen in telecom

    2 mei 2016
    Door c0d3br3ak
  • ArtikelNummer 1 - 2019

    Nieuwe ontwikkelingen in MANNA en Juliette’s Bar

    13 maart 2019
    Door Hans Eberson
  • ArtikelNummer 1 - 2016

    Jochem Thiadens (Autoshop De Tunnel): ‘Innoveren, investeren en samenwerken’

    2 mei 2016
    Door c0d3br3ak
  • Chief happiness officer voor geluk op de werkvloer
    ArtikelNummer 5 - 2017

    Chief happiness officer voor geluk op de werkvloer

    14 december 2017
    Door c0d3br3ak
  • Artikelnummer 2 - 2021

    Paul van Osch: ‘Groei is bestaande klanten vasthouden plus nieuwe toevoegen’

    13 juli 2021
    Door Hans Eberson
  • Artikelnummer 3 - 2020

    ‘Invoering is slechts een kwestie van politieke wil’

    11 november 2020
    Door Hans Eberson

Plaats een reactie Reactie annuleren

0

Wellicht vindt u dit ook interressant

  • 5 jaar laterArtikelNummer 4 - 2020

    ‘Snelle, veilige en contactloze gezondheidscheck’

  • ArtikelNummer 2 - 2019

    De stad van morgen

  • Magazine

    Nummer 2 – April 2017

Change Your Business
  • Over
  • Adverteren
  • Contact
© 2022 Changeyourbusiness.nl | Met passie gerealiseerd door Codebreakers, Reclamebureau Nijmegen