Changeyourbusiness.nl

Top Menu

  • Over
  • Adverteren
  • Contact

Main Menu

  • Home
  • Nieuws
  • Change
  • Over
  • Adverteren
  • Contact

logo

  • Home
  • Nieuws
  • Change
ArtikelColumnNummer 1 - 2019
Home›Artikel›Column Siv van Hegelsom: Stories sell better than sex

Column Siv van Hegelsom: Stories sell better than sex

Door Hans Eberson
13 maart 2019
1057
0
Deel:

Als enthousiaste ondernemer zie je veel kansen in de markt. En niet elke kans is even sexy, dat weten we stiekem allemaal wel. Maar wat nou ‘als dit’, of wat nou ‘als dat’?

En die ‘als’, daar wil ik het graag over hebben. Het is eigenlijk hetzelfde als wat er momenteel gebeurt. Ik schrijf met alle liefde voor dit blad. Ik zie de kansen die het me oplevert en de nieuwe mensen die ik door mijn columns leer kennen. Maar wat nou als je zoveel kansen ziet, dat je eigenlijk niet meer aan je werk toekomt?

Het is een eer om in dit blad te staan, en dat maakt je als schrijver ook ergens ‘sexy’. Maar een toevoeging hoeft niet altijd even sexy te zijn. Ik denk zelfs dat de meeste mensen zich helemaal niet sexy voelen en dat is precies het grootste struikelblok. Mensen kopen namelijk negen van de tien keer niet omdat ze zich sexy willen voelen, maar omdat ze zich met een bepaald product of dienst kunnen identificeren. Daarom voel ik me ook erg comfortabel bij het delen van dingen waar ik tegenaan loop, ook al is dat niet altijd even sexy.

Het kan natuurlijk zijn dat je jezelf sexy wilt voelen, en daardoor met bedrijven in zee wilt gaan. Dat het product of de dienst een toevoeging is aan je eigen identiteit. Ik zou misschien wel willen stellen dat die keuze meer is gebaseerd op een eigen onzekerheid, dan de aansluiting van twee mensen die op een lijn zitten. Alhoewel je bij sex ook zou kunnen zeggen dat twee mensen op een lijn zitten. Als je de (klant)relatie centraal zou stellen gaat het om een duurzame verbinding, in plaats van een kortstondige bevrediging. Samen verhalen maken, de toekomst voor ogen hebben en opereren vanuit geluk en liefde in plaats van aanzien en bevrediging.

Zou het niet veel fijner zijn als mensen, in plaats van uiterlijk vertoon, verhalen gingen delen? Dat je in plaats van de korte bevrediging een lange termijn doelstelling bepaalt en daar samen de gemeende deler in vindt. Dit zorgt eerder voor duurzamere relaties dan one night stands en dat resulteert uiteindelijk in een betere klantwaarde. En dus een hogere verkoop.

Sex sells, but stories sell better.

Siv van Hegelsom

Vorige artikel

Column Wouter van der Loon: “Er is ...

Volgende artikel

Nummer 1 – Maart 2019

0
Delen
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0

Gerelateerde artikelen Meer van deze auteur

  • ArtikelNummer 4 - 2016

    DKC Totaaltechniek zet zwaar in op duurzaamheid

    3 december 2016
    Door c0d3br3ak
  • Artikelnummer 1 - 2023

    ‘Start je dag met een gezond (werk)ontbijt’

    5 april 2023
    Door Hans Eberson
  • Artikelnummer 3 - 2020

    Paul Schmidt en Otto van Wiggen: ‘Mensen doen niet wat hun leiders zeggen, maar wat ze doen’

    11 november 2020
    Door Hans Eberson
  • ArtikelCoverstorynummer 3 - 2019

    Peter Remijn en Theo Vermeulen: ‘VWG is een sterk merk’

    3 juli 2019
    Door Hans Eberson
  • ColumnNummer 1 - 2019

    Column Nadine Maters – Vertrouwen is goed, controle is beter

    13 maart 2019
    Door Hans Eberson
  • Artikelnummer 3 - 2021

    ‘Hoe word je een goede leider?’

    12 oktober 2021
    Door Hans Eberson

Plaats een reactie Reactie annuleren

0

Wellicht vindt u dit ook interressant

  • Artikelnummer 1 - 2022

    Sander Hendrix en Aïda Hendrix – Papilaja: ‘Positivisme is besmettelijker dan corona’

  • Artikelnummer 1 - 2021

    Sander Hendrix: ‘Ook ons mooiste ondernemersjaar ooit’

  • BorrelNummer 1 - 2019

    De eerste borrel van het jaar

Change Your Business
  • Over
  • Adverteren
  • Contact
© 2022 Changeyourbusiness.nl | Met passie gerealiseerd door Codebreakers, Reclamebureau Nijmegen