Changeyourbusiness.nl

Top Menu

  • Over
  • Adverteren
  • Contact

Main Menu

  • Home
  • Nieuws
  • Change
  • Over
  • Adverteren
  • Contact

logo

  • Home
  • Nieuws
  • Change
ArtikelNummer 2 - 2016
Home›Artikel›Roger Kranendijk Story Nijmegen BMW: ‘Een nieuwe naam in een nieuw pand’

Roger Kranendijk Story Nijmegen BMW: ‘Een nieuwe naam in een nieuw pand’

Door c0d3br3ak
17 juli 2016
1529
0
Deel:

Bert Story BMW wordt Story Nijmegen BMW en het bedrijf vestigt zich in december in een compleet nieuw pand aan de Neerbosscheweg. Flinke veranderingen dus voor directeur Roger Kranendijk van Story Nijmegen, maar er is meer: “We krijgen er het i-dealerschap bij en we worden van Mini-servicepartner dan Mini-dealer. Maar het mooiste is straks toch onze nieuwe huisvesting met de beleving en de uitstraling die bij het merk past.”

Roger Kranendijk (48 jaar) trad op 1 december 2013 in dienst als directeur van Story Nijmegen. “Ik heb ooit acht jaar voor BMW gewerkt en vervolgens zestien jaar voor Volvo Arnhem. Prachtige tijd, maar ik was toe aan een nieuwe uitdaging. Ik realiseer me dat het wat blasé klinkt, maar toch is het waar. Als je wilt presteren moet je jezelf af en toe prikkelen, ergens anders in het diepe springen. Dat heb ik gedaan en de eerste maanden was het bij Story hier best wennen. Je hebt een doel voor ogen in omzet in de showroom en de werkplaats, maar ook in klanttevredenheid. Bovendien is het verschil tussen Arnhem en Nijmegen groter dan ik had verwacht. In Nijmegen is het ‘ons kent ons’, daar moest ik veel in investeren, maar daar ben ik denk ik met hulp van anderen goed in geslaagd.”

SHOWROOM
BMW is een premiummerk en daar moet volgens Roger Kranendijk de uitstraling op zijn afgestemd. “Laagdrempelig, open en transparant. Dit is wat in onze ogen een autodealer hoort te zijn. Dit proberen wij bij Story Nijmegen dan ook dagelijks te zijn richting onze klanten. Klanten moeten zich op hun gemak voelen en moeten trots zijn op het automerk dat ze rijden. Zo worden het echte ambassadeurs. Dat heeft ook met de sfeer in de zaak te maken. Ons nieuwe pand zal wat dat betreft een belangrijke stap vooruit betekenen, maar een mooi pand is niet genoeg. Het product is fantastisch, maar daar hoort de passende beleving bij. De plek moet congrueren met de klantbeleving, de klant moet er zich op zijn gemak voelen. Dat is straks allemaal nieuw, dat wordt voor klanten best wennen. Daarom gaan we in ons nieuwe pand evenementen organiseren en klanten uitnodigen om kennis te maken. Daar ligt het draaiboek al voor klaar. Wij zijn trots op ons nieuwe pand, dat dragen we uit en daar willen we onze klanten graag bij betrekken.”

100 JAAR BMW
BMW bestaat dit jaar 100 jaar, een mijlpaal voor dit premiummerk. “Een innovatief merk. Wij reden in 1972 tijdens de Olympische Spelen in München bijvoorbeeld al met elektrische auto’s rond. Daar werd toen al volop mee geëxperimenteerd. BMW is altijd leading in innovatie, daar staat de i van de i-3 of i-8 voor, innovatie is het sleutelwoord. In alles wat we doen. De markt beweegt, klanten vragen om kleinere en zuinigere auto’s, die het milieu minder belasten. BMW staat op de Dow Jones Sustainibility index op de eerste plaats, we hebben ook zonder gesjoemel de schoonste motoren gerealiseerd. Dat betekent dat de hardcore BMW-fan misschien moet wennen aan een driecilinder ondersteund door een elektrische motor, maar wanneer hij instapt ontdekt hij al snel dat de core business van ons merk niet is veranderd: ‘Freude am fahren’. Rijplezier staat nog altijd voorop, dat was zo en zo zal het blijven. De klantwens verschuift ook van bezit naar gebruik. Die tendens is stevig ingezet en die zal groeien, daar houden we rekening mee. De HR-manager spreekt tegenwoordig met sollicitanten niet meer over een leaseauto, maar over een vervoersbudget. Kijk ook maar naar de opkomst van private lease, het is een compleet nieuwe markt. We hebben voor bedrijven bijvoorbeeld een carsharingmodule ontwikkeld, waarbij meerdere medewerkers naar behoefte een auto – het liefst een elektrischegebruiken. Wij hebben er in steden als München en Berlijn veel ervaring mee opgedaan, die we ook in Nederland zullen inzetten. We hebben ons wagenpark de laatste jaren fors uitgebreid. De 2-serie is een enorm succes voor bijvoorbeeld jonge gezinnen of juist de categorie ouderen. Dat is voor ons een compleet nieuwe klantencategorie, die we met alle BMW-egards behandelen. We hebben plug inn hybrids in de 2-, 3-, X5- en 7-serie en een gamma dat loopt van de 1- tot en met de 7-serie in 28 verschillende modellen.

Daarnaast de i-3 en i-8 en voor de echte diehards komt er de i-8 spyder aan. BMW heeft niet voor niets de grootste R&D-afdeling in autoland.”

FUTURE RETAIL
De markt ligt buiten, de tijd dat je rustig van achter je bureau op een klant kon wachten is voorbij. Jelle Denkers is sales manager Story Nijmegen: “Wie te lang in die traditionele modus blijft hangen zal het gevecht om de klant verliezen. En klanten zijn veranderd. De klant die een showroom bezoekt is al uitstekend geïnformeerd, die heeft zijn zaakjes op orde. Die komt alleen zijn keuze bevestigen, die wil proeven aan de service en dienstverlening, aan de beleving van het merk. Dus wordt er tegenwoordig een andere klantbenadering verwacht. BMW reageert daarop door in showroommedewerkers een verschil te maken tussen een productgenius en een verkoper. De genius is de man of vrouw die echt alles over de auto weet, die de klant helpt bij de keuze voor een gepersonaliseerde auto. De verkoper handelt het financiële traject af. We verkopen een uitstekend product, dat zit wel goed, we moeten het onderscheid maken in onze medewerkers, in hoe zij met onze klanten omgaan. En als je je realiseert dat de klant buiten op je wacht, dan zul je tijd moeten investeren in netwerken. Daar tref je je klanten en in die wereld zullen wij ons actief moeten bewegen. Dat moet in de haarvaten van alle medewerkers zitten, netwerken, bijeenkomsten bezoeken, aanwezig zijn als ambassadeur van Story Nijmegen. Dat werkt, want je neemt altijd iets mee, een aanvraag voor een proefrit of een lead. We zijn ook als sponsor van NEC en Golfbaan Het Rijk van Nijmegen prominent aanwezig, maar dat kan altijd nog beter.”

STORY NIJMEGEN
Met de nieuwe huisvesting was BMW Nijmegen ook toe aan een nieuwe naam. “Van Bert Story BMW naar Story Nijmegen BMW. Het lijkt maar een kleine stap, maar we zijn er blij mee. De opening van de nieuwe bedrijfsvestiging is hét moment om dat door te voeren. Er gaat binnenkort dus veel veranderen, wij kijken er met plezier naar uit, want we weten wat het resultaat zal zijn, voor onze relaties nog even een verrassing, maar dat duurt niet meer lang.”

Vorige artikel

Nummer 2 – Juli 2016

Volgende artikel

Coverstory: ‘Dezelfde visie, complementaire netwerken, dat levert ...

0
Delen
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0

Gerelateerde artikelen Meer van deze auteur

  • ArtikelCoverstorynummer 3 - 2021

    Jorrit Wesseldijk: ‘Onze branche heeft strakkere regulering nodig’

    12 oktober 2021
    Door Hans Eberson
  • Artikelnummer 1 - 2020

    ‘Highlights from MANNA & Blue’

    2 februari 2020
    Door Hans Eberson
  • Artikelnummer 1 - 2020

    Change Your Business: ‘Veranderingen vinden in een ongekend tempo plaats’

    2 februari 2020
    Door Hans Eberson
  • ArtikelNummer 2 - 2019

    ‘Niet alle advocaten zijn Advocaten van Nu’

    15 mei 2019
    Door Hans Eberson
  • ArtikelNummer 3 - 2018

    Grijp je kans in de snel veranderende wereld van social media: De laatste trends in social medialand

    24 augustus 2018
    Door c0d3br3ak
  • Artikelnummer 1 - 2022

    Bas Aarts en Johan de Kievit: ‘We doen het goed of we doen het niet’

    23 maart 2022
    Door Hans Eberson

Plaats een reactie Reactie annuleren

0

Wellicht vindt u dit ook interressant

  • ArtikelNummer 5 - 2019

    Pierre Guelen: ‘De groei van ons bedrijf zie ik als een reis’

  • Nieuws

    Change Your Business en Covid-19

  • Artikelnummer 3 - 2022

    Joost Duin: ‘Zonder koers dobber je maar wat rond’

Change Your Business
  • Over
  • Adverteren
  • Contact
© 2022 Changeyourbusiness.nl | Met passie gerealiseerd door Codebreakers, Reclamebureau Nijmegen