Column John Meijering: ‘Marketing as a Service op Maat!’
Twee jaar geleden zagen we het nog als “The next big thing”, het geautomatiseerd inzetten van gepersonaliseerde content. Nu is het een vast onderdeel geworden en maakt het steeds vaker deel uit van campagnes met hard gedefinieerde doelen.
Inmiddels staat Emixion al 17 jaar voor effectieve, volgens de richtlijnen gerealiseerde websites en ijzersterke marketingstrategieën, het toevoegen van geautomatiseerde en doorlopend gepersonaliseerde geoptimaliseerde campagnes. De oplossing heet in ons vakjargon Marketing Automation, hiermee realiseren we 24/7 per dag de juiste strategie en effecten.
Wat is Marketing Automation nu precies?
Bijzondere voordelen Marketing Automation
Waar voorheen het ontvangen van een online lead het zogenoemde eindstation was wordt met Marketing Automation de sales funnel (CRM) onderdeel van de totale marketingstrategie. De marketing- en salesstrategie werken samen en worden hierdoor veel efficiënter en voorzien zo persoonlijk mogelijk de behoefte van de (potentiële) opdrachtgevers. Wat Marketing Automation echt bijzonder maakt is het inzichtelijk krijgen van suspects of prospects voordat deze converteren. Hierdoor is het mogelijk om met zeer weinig inspanningen relevante suspects of prospects actief te benaderen, interesses te verzamelen, en bezoekers persoonlijk en relevant te benaderen. Doordat er steeds inzicht is in de wensen en behoeften van de (potentiële) opdrachtgevers, wordt het ook steeds eenvoudiger om de doelen, bijvoorbeeld leads, online verkoop en/of contact opnemen te realiseren. Op basis van gedrag worden (potentiële) opdrachtgevers zo relevant mogelijk begeleid in het aankoopproces waardoor deze uiteindelijk kiezen voor jouw product en/of organisatie.
Businesscase
Voor een school in het voortgezet onderwijs hebben we Marketing Automation breed mogen inzetten. Daar hebben we veel bewijs gekregen dat Marketing Automation werkt. De uitdaging was in krap drie weken nieuwe leerlingen te werven met toen nog minder fysieke mogelijkheden. In de strategie werden potentiële nieuwe leerlingen en hun ouders/verzorgers op maat voorzien van de juiste informatie en triggers. Resultaat was dat we in een korte periode +8.000 personen hebben bereikt en +800 aanmeldingen hebben kunnen realiseren. Met deze campagne is een conversiepercentage gerealiseerd van bijna 10%! Dit en het gemiddelde van 4.5 contactmomenten heeft keihard bewezen dat Marketing Automation als middel en onze strategie in die korte uitdagende periode heel sterk heeft bijgedragen aan het behalen van het aantal aanmeldingen en inschrijvingen.
Meer weten?
Met Marketing Automation zijn online marketing, content creatie, bereiken, activeren en web development beter dan ooit één samenwerkend en geautomatiseerd geheel dat elkaars succes versterkt. Door nu te investeren in Marketing Automation zorgen we de toekomst nu al bereikbaar is. Een toekomst waarin relevante content, perfecte timing en een stevige strategie onmisbaar zijn! Benieuwd hoe Emixion Marketing Automation inzet voor jouw online succes? Onze marketeers vertellen je er, onder het genot van een heerlijke kop koffie, Italiaans waardige espresso of cappuccino, graag over! Neem contact met ons op of kom gezellig langs op onze nieuwe locatie!
John Meijering, Emixion
A Kerkenbos 1103C, 6546 BC Nijmegen
T +31 (0) 24 – 348 29 16
E welkom@emixion.nl