Changeyourbusiness.nl

Top Menu

  • Over
  • Adverteren
  • Contact

Main Menu

  • Home
  • Nieuws
  • Change
  • Over
  • Adverteren
  • Contact

logo

  • Home
  • Nieuws
  • Change
ArtikelColumnnummer 2 - 2022
Home›Artikel›Column John Meijering: ‘Marketing as a Service op Maat!’

Column John Meijering: ‘Marketing as a Service op Maat!’

By Hans Eberson
5 juli 2022
554
0
Share:

Twee jaar geleden zagen we het nog als “The next big thing”, het geautomatiseerd inzetten van gepersonaliseerde content. Nu is het een vast onderdeel geworden en maakt het steeds vaker deel uit van campagnes met hard gedefinieerde doelen.

Inmiddels staat Emixion al 17 jaar voor effectieve, volgens de richtlijnen gerealiseerde websites en ijzersterke marketingstrategieën, het toevoegen van geautomatiseerde en doorlopend gepersonaliseerde geoptimaliseerde campagnes. De oplossing heet in ons vakjargon Marketing Automation, hiermee realiseren we 24/7 per dag de juiste strategie en effecten.

Wat is Marketing Automation nu precies?

Marketing Automation is een methodiek om (potentiële) opdrachtgevers met persoonlijke relevante content te bereiken, te binden en te activeren. Belangrijk doel hierbij is het verzamelen van interesses binnen de bepaalde doelgroepen. Voordeel is dat dit gebeurt in veel gevallen zonder dat bezoekers van websites en ontvangers van e-mails hier iets van merken. Op basis van voorkennis en dynamisch meebewegen op het eerder uitgevoerd gedrag wordt er geautomatiseerd en op maat online content aangeboden aan (potentiële) opdrachtgevers. Marketing Automation draait in essentie om het instellen van de juiste triggers en scenario’s die op het juiste moment (potentiële) opdrachtgevers exact de juiste content tonen of gericht te sturen op de juiste (vervolg)acties. Het uiteindelijke doel is om ervoor te zorgen dat de juiste content, op het juiste kanaal, op het juiste moment, op het juiste apparaat de juiste persoon bereikt en deze activeert met de juiste (vervolg)actie. In andere woorden, met Marketing Automation is het mogelijk om altijd in de buurt van jouw doelgroep(en) te zijn en precies dátgene te bieden waar hij of zij op dat moment de meeste behoefte aan heeft.

Bijzondere voordelen Marketing Automation

Waar voorheen het ontvangen van een online lead het zogenoemde eindstation was wordt met Marketing Automation de sales funnel (CRM) onderdeel van de totale marketingstrategie. De marketing- en salesstrategie werken samen en worden hierdoor veel efficiënter en voorzien zo persoonlijk mogelijk de behoefte van de (potentiële) opdrachtgevers. Wat Marketing Automation echt bijzonder maakt is het inzichtelijk krijgen van suspects of prospects voordat deze converteren. Hierdoor is het mogelijk om met zeer weinig inspanningen relevante suspects of prospects actief te benaderen, interesses te verzamelen, en bezoekers persoonlijk en relevant te benaderen. Doordat er steeds inzicht is in de wensen en behoeften van de (potentiële) opdrachtgevers, wordt het ook steeds eenvoudiger om de doelen, bijvoorbeeld leads, online verkoop en/of contact opnemen te realiseren. Op basis van gedrag worden (potentiële) opdrachtgevers zo relevant mogelijk begeleid in het aankoopproces waardoor deze uiteindelijk kiezen voor jouw product en/of organisatie.

Businesscase

Voor een school in het voortgezet onderwijs hebben we Marketing Automation breed mogen inzetten. Daar hebben we veel bewijs gekregen dat Marketing Automation werkt. De uitdaging was in krap drie weken nieuwe leerlingen te werven met toen nog minder fysieke mogelijkheden. In de strategie werden potentiële nieuwe leerlingen en hun ouders/verzorgers op maat voorzien van de juiste informatie en triggers. Resultaat was dat we in een korte periode +8.000 personen hebben bereikt en +800 aanmeldingen hebben kunnen realiseren. Met deze campagne is een conversiepercentage gerealiseerd van bijna 10%! Dit en het gemiddelde van 4.5 contactmomenten heeft keihard bewezen dat Marketing Automation als middel en onze strategie in die korte uitdagende periode heel sterk heeft bijgedragen aan het behalen van het aantal aanmeldingen en inschrijvingen.

Meer weten?

Met Marketing Automation zijn online marketing, content creatie, bereiken, activeren en web development beter dan ooit één samenwerkend en geautomatiseerd geheel dat elkaars succes versterkt. Door nu te investeren in Marketing Automation zorgen we de toekomst nu al bereikbaar is. Een toekomst waarin relevante content, perfecte timing en een stevige strategie onmisbaar zijn! Benieuwd hoe Emixion Marketing Automation inzet voor jouw online succes? Onze marketeers vertellen je er, onder het genot van een heerlijke kop koffie, Italiaans waardige espresso of cappuccino, graag over! Neem contact met ons op of kom gezellig langs op onze nieuwe locatie! 

John Meijering, Emixion

A Kerkenbos 1103C, 6546 BC Nijmegen          
T +31 (0) 24 – 348 29 16   
E welkom@emixion.nl

Previous Article

Column Roel Kop: ‘Is schieten, altijd verliezen?’

Next Article

Column Roald Bergamin: ‘Hoe trekt u de ...

0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • ArtikelColumnNummer 2 - 2023

    Column Roel Kop: ‘Eigen spreekwoorden’

    11 oktober 2023
    By Hans Eberson
  • Artikelnummer 1 - 2023

    Robert-Jan Egberts: ‘Kunst verrijkt je leven’

    5 april 2023
    By Hans Eberson
  • ArtikelNummer 3 - 2017

    Onze basis blijft altijd het directe klantcontact

    1 juli 2017
    By c0d3br3ak
  • ArtikelNummer 2 - 2019

    Lisa Bongers: ‘Bij succes hoort ook een beetje geluk’

    15 mei 2019
    By Hans Eberson
  • ArtikelBorrelnummer 3 - 2021

    ‘Eindelijk, eindelijk’

    12 oktober 2021
    By Hans Eberson
  • ArtikelNummer 2 - 2016

    ‘Van bezit naar (her)gebruik’

    17 juli 2016
    By c0d3br3ak

Leave a reply Reactie annuleren

0

Wellicht vindt u dit ook interressant

  • Artikelnummer 2 - 2021

    ‘Nieuwe wet energieverbruik kantoren’

  • ArtikelNummer 6 - 2018

    Formuleer zerotolerance-beleid rond pesten op de werkvloer: ‘Als de werksfeer letterlijk is verpest’

  • ArtikelNummer 6 - 2018

    Over employee experience en futureproof recruitment: Bekijk de wereld door de ogen van je medewerkers

Change Your Business
  • Over
  • Adverteren
  • Contact
© 2025 Changeyourbusiness.nl | Met passie gerealiseerd door Codebreakers, Reclamebureau Nijmegen