Changeyourbusiness.nl

Top Menu

  • Over
  • Adverteren
  • Contact

Main Menu

  • Home
  • Nieuws
  • Change
  • Over
  • Adverteren
  • Contact

logo

  • Home
  • Nieuws
  • Change
ArtikelColumnNummer 1 - 2019
Home›Artikel›Column Siv van Hegelsom: Stories sell better than sex

Column Siv van Hegelsom: Stories sell better than sex

By Hans Eberson
13 maart 2019
1248
0
Share:

Als enthousiaste ondernemer zie je veel kansen in de markt. En niet elke kans is even sexy, dat weten we stiekem allemaal wel. Maar wat nou ‘als dit’, of wat nou ‘als dat’?

En die ‘als’, daar wil ik het graag over hebben. Het is eigenlijk hetzelfde als wat er momenteel gebeurt. Ik schrijf met alle liefde voor dit blad. Ik zie de kansen die het me oplevert en de nieuwe mensen die ik door mijn columns leer kennen. Maar wat nou als je zoveel kansen ziet, dat je eigenlijk niet meer aan je werk toekomt?

Het is een eer om in dit blad te staan, en dat maakt je als schrijver ook ergens ‘sexy’. Maar een toevoeging hoeft niet altijd even sexy te zijn. Ik denk zelfs dat de meeste mensen zich helemaal niet sexy voelen en dat is precies het grootste struikelblok. Mensen kopen namelijk negen van de tien keer niet omdat ze zich sexy willen voelen, maar omdat ze zich met een bepaald product of dienst kunnen identificeren. Daarom voel ik me ook erg comfortabel bij het delen van dingen waar ik tegenaan loop, ook al is dat niet altijd even sexy.

Het kan natuurlijk zijn dat je jezelf sexy wilt voelen, en daardoor met bedrijven in zee wilt gaan. Dat het product of de dienst een toevoeging is aan je eigen identiteit. Ik zou misschien wel willen stellen dat die keuze meer is gebaseerd op een eigen onzekerheid, dan de aansluiting van twee mensen die op een lijn zitten. Alhoewel je bij sex ook zou kunnen zeggen dat twee mensen op een lijn zitten. Als je de (klant)relatie centraal zou stellen gaat het om een duurzame verbinding, in plaats van een kortstondige bevrediging. Samen verhalen maken, de toekomst voor ogen hebben en opereren vanuit geluk en liefde in plaats van aanzien en bevrediging.

Zou het niet veel fijner zijn als mensen, in plaats van uiterlijk vertoon, verhalen gingen delen? Dat je in plaats van de korte bevrediging een lange termijn doelstelling bepaalt en daar samen de gemeende deler in vindt. Dit zorgt eerder voor duurzamere relaties dan one night stands en dat resulteert uiteindelijk in een betere klantwaarde. En dus een hogere verkoop.

Sex sells, but stories sell better.

Siv van Hegelsom

Previous Article

Column Wouter van der Loon: “Er is ...

Next Article

Nummer 1 – Maart 2019

0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Artikelnummer 3 - 2021

    De Corona Covers: ‘Level2 Makelaars’

    12 oktober 2021
    By Hans Eberson
  • ArtikelNummer 2 - 2016

    Van BYOD- naar WYOD-beleid: De volgende stap in IT-veiligheidsbeleid

    17 juli 2016
    By c0d3br3ak
  • Artikelnummer 1 - 2020

    Willem Korstanje: ‘Vastgoed, wijn, hardrock, film en armoede’

    2 februari 2020
    By Hans Eberson
  • ArtikelColumnnummer 3 - 2020

    Column Roel Kop en Cyriel Spiertz: ‘Juridische aspecten rond corona

    11 november 2020
    By Hans Eberson
  • ArtikelColumnnummer 2 - 2022

    Column John Meijering: ‘Marketing as a Service op Maat!’

    5 juli 2022
    By Hans Eberson
  • ColumnNummer 5 - 2017

    Column Siv van Hegelsom

    14 december 2017
    By c0d3br3ak

Leave a reply Reactie annuleren

0

Wellicht vindt u dit ook interressant

  • ArtikelNummer 2 - 2020

    Crisis en economie onder Covid-19

  • ArtikelNummer 4 - 2016

    Sander Hendrix en Aïda Papilaja- Hendrix krijgen aanmoedigingsprijs

  • Nummer 1 - Februari 2018
    Magazine

    Nummer 1 – Februari 2018

Change Your Business
  • Over
  • Adverteren
  • Contact
© 2025 Changeyourbusiness.nl | Met passie gerealiseerd door Codebreakers, Reclamebureau Nijmegen