Changeyourbusiness.nl

Top Menu

  • Over
  • Adverteren
  • Contact

Main Menu

  • Home
  • Nieuws
  • Change
  • Over
  • Adverteren
  • Contact

logo

  • Home
  • Nieuws
  • Change
ArtikelColumnNummer 2 - 2017
Home›Artikel›Column Robert de Vries

Column Robert de Vries

Door c0d3br3ak
4 april 2017
958
0
Deel:

Ontwikkeling

Ik hoor en lees het de laatste tijd weer veel. Werknemers scholen zich niet bij. Zij blijven gedurende het dienstverband qua kennis op hetzelfde niveau en doen hun werk. Ze hebben niet door dat ze zichzelf op een flinke achterstand zetten en wellicht hun baan verliezen en al helemaal geen kans hebben op de gewilde promotie. Daarnaast zijn veel mensen bang voor de robotisering en/of automatisering van diverse processen binnen een bedrijf. Maar is dit nu echt een bedreiging, of is dit juist een kans?

Zelf zie ik er een kans in. Elke verandering brengt weer nieuw werk of nieuwe functies met zich mee. Een voorwaarde is wel dat je je wel zal moeten blijven ontwikkelen en op de hoogte zal moeten blijven van de ontwikkelingen in de markt en in je vakgebied.

In Finance & Control zie ik vaak dat, ondanks de huidige techniek, er nog op een manier wordt gewerkt van enige jaren terug. Want ja, we hebben het altijd al zo gedaan en het werkt, dus waarom veranderen? We exporteren veel data vanuit ons ERP-pakket naar Excel om deze vervolgens om te zetten naar diverse tabellen en grafieken. Een (kostbaar) foutje is zo gemaakt.

Naast dat het foutgevoelig is, kost het erg veel tijd om zo’n Excel bestand te bouwen. Hierdoor blijft er vaak weinig tijd over om de gegenereerde informatie te begrijpen en te analyseren. En juist deze analyse is van groot belang. Vaak wordt deze informatie gegenereerd en gebruikt voor investeringscalculaties, kostprijscalculaties, marge analyse en nog veel meer. Op basis van deze informatie wordt door de directie beslissingen genomen of vastgesteld of de strategische plannen gehaald worden. In deze processen kan veel resultaat en/of waarde van de onderneming gecreëerd of vernietigd worden.

Dus laten we eens, in plaats van 80% van de tijd te besteden aan het opstellen van informatie en 20% van de tijd aan het analyseren, 20% van de tijd besteden aan het opstellen van informatie en 80% van de tijd aan het analyseren van en adviseren op basis van deze informatie. En juist daar hebben we de automatisering en robotisering van deze processen voor nodig. En natuurlijk de ontwikkelingen van de kennis en kunde van de medewerkers.

Dus doe eens gek, zie het niet meer als een bedreiging, maar juist als een kans voor jezelf. En mocht je dat toch niet lukken, bel me even, dan leg ik het graag verder uit.

Vorige artikel

Nummer 2 – April 2017

Volgende artikel

Column Roald Bergamin

0
Delen
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0

Gerelateerde artikelen Meer van deze auteur

  • ArtikelColumnnummer 3 - 2019

    Column Nadine Maters: ‘Belastingen en rendement’

    3 juli 2019
    Door Hans Eberson
  • ArtikelNummer 5 - 2018

    Werkt de methode Ricardo Semler nog? ‘Vertrouw op de kracht van je medewerkers’

    30 november 2018
    Door Hans Eberson
  • Artikelnummer 1 - 2020

    ‘Stop met het najagen van geluk’

    2 februari 2020
    Door Hans Eberson
  • ArtikelColumnnummer 3 - 2020

    Column Wouter van der Loon: ‘Heel het volk’

    11 november 2020
    Door Hans Eberson
  • Artikelnummer 3 - 2021

    De Corona Covers: ‘Level2 Makelaars’

    12 oktober 2021
    Door Hans Eberson
  • Groei is geen doel, een tevreden klant wel
    ArtikelNummer 1 - 2018

    Groei is geen doel, een tevreden klant wel

    8 februari 2018
    Door c0d3br3ak

Plaats een reactie Reactie annuleren

0

Wellicht vindt u dit ook interressant

  • ArtikelNummer 6 - 2018

    Karin Huisman (Brunet advocaten) over de toekomst van de advocatuur: ‘Rechtspraak is mensenwerk, belangenbehartiging dus ook’

  • Artikelnummer 2 - 2022

    Jasper Bergamin: ‘Ik voel me als een vis in het water’

  • ArtikelBorrelnummer 2 - 2022

    De zon schijnt weer!

Change Your Business
  • Over
  • Adverteren
  • Contact
© 2022 Changeyourbusiness.nl | Met passie gerealiseerd door Codebreakers, Reclamebureau Nijmegen