Changeyourbusiness.nl

Top Menu

  • Over
  • Adverteren
  • Contact

Main Menu

  • Home
  • Nieuws
  • Change
  • Over
  • Adverteren
  • Contact

logo

  • Home
  • Nieuws
  • Change
ArtikelColumnNummer 2 - 2017
Home›Artikel›Column Robert de Vries

Column Robert de Vries

By c0d3br3ak
4 april 2017
1396
0
Share:

Ontwikkeling

Ik hoor en lees het de laatste tijd weer veel. Werknemers scholen zich niet bij. Zij blijven gedurende het dienstverband qua kennis op hetzelfde niveau en doen hun werk. Ze hebben niet door dat ze zichzelf op een flinke achterstand zetten en wellicht hun baan verliezen en al helemaal geen kans hebben op de gewilde promotie. Daarnaast zijn veel mensen bang voor de robotisering en/of automatisering van diverse processen binnen een bedrijf. Maar is dit nu echt een bedreiging, of is dit juist een kans?

Zelf zie ik er een kans in. Elke verandering brengt weer nieuw werk of nieuwe functies met zich mee. Een voorwaarde is wel dat je je wel zal moeten blijven ontwikkelen en op de hoogte zal moeten blijven van de ontwikkelingen in de markt en in je vakgebied.

In Finance & Control zie ik vaak dat, ondanks de huidige techniek, er nog op een manier wordt gewerkt van enige jaren terug. Want ja, we hebben het altijd al zo gedaan en het werkt, dus waarom veranderen? We exporteren veel data vanuit ons ERP-pakket naar Excel om deze vervolgens om te zetten naar diverse tabellen en grafieken. Een (kostbaar) foutje is zo gemaakt.

Naast dat het foutgevoelig is, kost het erg veel tijd om zo’n Excel bestand te bouwen. Hierdoor blijft er vaak weinig tijd over om de gegenereerde informatie te begrijpen en te analyseren. En juist deze analyse is van groot belang. Vaak wordt deze informatie gegenereerd en gebruikt voor investeringscalculaties, kostprijscalculaties, marge analyse en nog veel meer. Op basis van deze informatie wordt door de directie beslissingen genomen of vastgesteld of de strategische plannen gehaald worden. In deze processen kan veel resultaat en/of waarde van de onderneming gecreëerd of vernietigd worden.

Dus laten we eens, in plaats van 80% van de tijd te besteden aan het opstellen van informatie en 20% van de tijd aan het analyseren, 20% van de tijd besteden aan het opstellen van informatie en 80% van de tijd aan het analyseren van en adviseren op basis van deze informatie. En juist daar hebben we de automatisering en robotisering van deze processen voor nodig. En natuurlijk de ontwikkelingen van de kennis en kunde van de medewerkers.

Dus doe eens gek, zie het niet meer als een bedreiging, maar juist als een kans voor jezelf. En mocht je dat toch niet lukken, bel me even, dan leg ik het graag verder uit.

Previous Article

Nummer 2 – April 2017

Next Article

Column Roald Bergamin

0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • ArtikelNummer 3 - 2018

    Sander Hendrix (MANNA en Hotel Blue): ‘ We zoeken de balans tussen klantverwachting, comfort en duurzaamheid’

    24 augustus 2018
    By c0d3br3ak
  • Ontbijten met een missie!
    ArtikelNummer 2 - 2018

    Ontbijten met een missie!

    20 mei 2018
    By c0d3br3ak
  • ArtikelColumnnummer 1 - 2021

    Column Roel Kop: ‘Een schikking verdient bijna altijd de voorkeur’

    20 april 2021
    By Hans Eberson
  • ArtikelColumnNummer 1 - 2024

    Column Roel Kop: ‘Advocaatscore, of hoe klanten het beleven’

    24 januari 2024
    By Hans Eberson
  • ArtikelCoverstorynummer 1 - 2020

    DKC Totaaltechniek: ‘Mooi als je waardering krijgt van collega-familiebedrijven’

    3 februari 2020
    By Hans Eberson
  • ArtikelNummer 2 - 2023

    Henny van Benthem: ‘Het mes kan aan meerdere kanten snijden’

    11 oktober 2023
    By Hans Eberson

Leave a reply Reactie annuleren

0

Wellicht vindt u dit ook interressant

  • ArtikelColumnnummer 1 - 2022

    Column Roald Bergamin: ‘De uitzend-cao verandert – dit zijn de dingen die u moet weten’

  • ArtikelNummer 5 - 2019

    Manna en Hotel Blue: ‘Nieuwe plannen, mooie ideeën, er samen een succes van maken’

  • ArtikelBorrelNummer 2 - 2017

    Onze netwerkborrel

Change Your Business
  • Over
  • Adverteren
  • Contact
© 2025 Changeyourbusiness.nl | Met passie gerealiseerd door Codebreakers, Reclamebureau Nijmegen